fredag 5 oktober 2012

Alex 10 veckor

Alexander är nu 10 veckor. Så lite det känns egentligen, 10 veckor. Det känns som om han har funnits i vår familj mycket mycket längre.
Det händer saker varje dag med Alex känns det som. Varje morgon tycker jag mig se att han vuxit litegrann eller lärt sig något nytt.

Alex är en väldigt glad liten kille och han ler alltid till mig när jag pratar med honom. Han ler såklart även till sin pappa och andra personer i hans omgivning. Han har även börjat le till saker. Barbapappamobilen över skötbordet är en klar favorit och varje gång jag lägger Alex där så ler han stort mot figurerna och så väntar han förväntansfullt. Han vet nämligen att mamma ska dra igång speldosan. Och så gör jag det och se spelar dosan och figurerna snurrar runt runt och Alex blir alldeles till sig och springer med benen och hoppar med hela kroppen. Oj oj vad han älskar den där!

 Han är också en pratsam liten pojke. Han pratar ofta med mig och så svara jag och då ler han så stort och blir såå nöjd att mamma förstår honom :-) Och han pratar med sin pappa, mormor, moster, barbapappafigurerna och en blomma som han verkar väldigt förtjust i. Han pratar även med taket i sovrummet när skuggorna bildar spännande figurer :-) Ja han har så himla mycket att säga att han ofta måste avbryta amningen. Då släpper han tutten och så berättar han något, jag svarar, han ler och så äter han vidare. Min lilla skrutt <3 

Han tycker mycket om sina snuttisar, miffy och ninen. Dem har han nära sig när han sover, eller ja, helst på ansiktet men mamma och pappa tycker att det är lite läskigt så när han somnat in brukar vi ta bort den lite. Men han somnar verkligen som en stock när han får ha den på ansiktet. Känns tryggt antar ja!

 Mys med mamma, vääldigt koncentrerad på tv:n dock :-)
 Ligger och filurar i sitt mumin-gym.
 Att ligga lutad mot en kudde på mammas knän är en favorit för då ser man mamma så bra :-)
 Då kan man berätta massa roliga saker!
 Full fart på hela kroppen när barbapappa mobilen dras igång!!
 Släpper tutten och ler, helt underbart!
 Och så berättar han nåt kul innan han äter vidare :-)
 Myspys med pappa <3
 Alex har fått syn på sig själv i en spegel :-)
 Jag har lagt Alex på skötbordet och han ser sina figurer!
 Och när musiken dras igång blir han hiskeligt glad :-)
 Och så full fart på hela kroppen!!
Myser med ninen och sover med miffy på huvudet <3

Älskade unge <3

3 kommentarer:

  1. Hahaha så sött! Nästan lite BDB va?! :0)

    SvaraRadera
  2. Åh mosters prins!! Haha älskar sista bilden, han ser ut att ha så härlig stil :)

    SvaraRadera
  3. Hehe så komiskt! Vår lilla gosse har också mumin babygymmet, barbapappa speldosa och den blåa snutten och precis som er son älskar han att ha den på ansiktet när han sover :-) mysigt!

    SvaraRadera