måndag 8 oktober 2012

Smakråd

Nu när jag är hemma med lillkillen så har jag ju tid att hålla på med alla mina projekt i huset. Ska måla trägolvet i köket vitt, källaren ska målas klart och på övervåningen ska alla väggarna slås ut och så ska det isoleras och göras iordning. Men jag har också massa småprojekt (för de är mycket roligare :-) )
Jag älskar ju att använda gamla saker och att "ta in naturen". Saker får mer än gärna vara slitna och jag gillar inte perfekta ting, näe saker ska vara nötta och slitna i kanterna tycker ja!
 Jag tog in en gammal bräda och gjorde en hylla av och så hittade jag två gamla fotogenlampor i en av bodarna och de passade ju perfekt på hyllan.
 Av en gammal bräda som jag tyckte var så vacker med sina gamla rostiga spikar kvar i gjorde jag en  tavla med hjälp av rostig ståltråd och lite färg. Stavade fel på "believe" men vad gör det?? hahaha syrran mobbar mig jämt för det :-)

Sen fick jag för mig att jag skulle göra ett soffbord med gamla brädor som jag hittade. Brädorna har legat ute och är därför slitna. Först ville jag ha dem i deras naturliga ursprung men sen ändrade jag mig och ville måla de vita. Då tog jag de brädorna som såg "fräschast" ut. Därför är en planka ljusare.
 Här är bordet. Nu tänker jag att jag vill ha bordet som det är. Men då stör det ju mig lite att en planka inte matchar. Så hur ska jag göra? Måla bordet vitt ändå och sen slipa det så att det ser lite shabby ut? Eller kan jag ha det såhär? Vad tycker ni??



Så, vad är er dom?? Behåll som det är? Måla vitt? Släng ut??

4 kommentarer:

  1. Måla vitt! Älskar dina målade grejer, kreativa du <3 :O)

    SvaraRadera
  2. Ha det som det är :))

    SvaraRadera
  3. Med duken på tycker jag du ska ha det som det är, träet bryter av fint mot vita duken. Hade du inte haft duk hade jag nog sagt måla vitt!

    SvaraRadera
  4. Naturligt är bäst! Riktigt snyggt!! :)

    SvaraRadera