torsdag 11 april 2013

Dags för operation

Om ungefär två veckor är det dags för Alex att opereras för hypospadi. Vi fick hem papper häromdagen men jag ska ringa dit och ta reda på alla fakta så jag är beredd och vet hur det ska gå till in i minsta detalj. Kunskap är makt :-)
När vi fick hem kallelsen blev jag riktigt nervig. Började nästa tjuta vid tanken på att de ska söva ner vår lilla plutt. Känns jobbigt att han ska ligga sövd och operationen tar drygt två timmar. Usch för att sitta och vänta, kommer sitta och böla och tänka det värsta.
Sedan får vi sova över en natt men det stod att bara en förälder fick sova kvar men det ska vi nog bli två om. Ska tjata mig till att båda får sova kvar. Jag hatar ju sjukhus och varje gång jag själv varit inne har jag lyckts tjura/tjuta/tjata mig till eget rum plus säng till Danne. 

 Mammas älskling <3

Och så har jag blivit sjuk också och det är rätt tufft att må dåligt när man har barn alltså. Förr kunde man sova, se på film och vila dagen lång men nu ska man mata, byta på och underhålla en lillkille och däremellan se till att få vila lite. Igår sov ju Alex dåligt under dagen så jag hoppas att han sover bättre idag så jag får vila och tycka lite synd om mig själv under tiden.

4 kommentarer:

  1. Förstår att du blir nervig men det kommer att gå kanonbra :-) Tur man bor i Sverige med bra sjukvård. Ida har precis fått en kallelse till ögonkliniken då BVC upptäckt att hon skelar lite. Så troligen blir det glasögon eller lapp för ögat en period för att rätta till det. Pluttan :-(

    SvaraRadera
  2. Åh förstår att det är pirrigt nu! Håller tummarna för att allt går prima! Och föressten, han är sååå söt lilla Alex :)

    SvaraRadera
  3. Jaa jag förstår att du är nervig, usch för att söva sina hjärtan! Jag va så orolig/ledsen panikslagen när vi fick söva kevin när han hade gjort illa benet!Tjöt som en gris!Men det går nog bra ska du se,skönt när det är över sen! vi får va glada att vi är i Sverige med alla kunniga läkare bla bla iallafall. ;O) På dem bara, klart man inte vill va själv där, huva!

    SvaraRadera
  4. Tack fina du!! <3

    Förstår att det är nervigt, usch för att söva dom små! Men det kommer med all säkerhet säkert gå jätte jätte bra med alla de kunniga han har vid sig. Och tycker attbä du gör rätt i att ta reda på minsta detalj, hade gjort precis lika själv. :) Håller tummarna och tänker på er en massa! Krama om söt killen från Ammelie också! :)

    Kramar!

    SvaraRadera