onsdag 3 april 2013

Påsken 2013

Långfredagen var lååååång minst sagt. Jag och Alex var bara hemma och skrotade och han var på ett hiskeligt humör. Inget var bra. Vi satt på golvet bland alla hans saker och jag sjöng, lekte och försökte roa. Men inget dög. Han bara klängde och gnällde mest hela dagen. Ville bara göra saker som man inte får, typ dra i gardinen, duken, ta godis från bordet osv. Och när jag sa nej blev han galen och skrek. Härligt :-) Näe det var ingen bra dag så det var skönt när lilla monstret och jag tog kväll. Då avslutade han dagen med att nypa mig jävligt hårt i armen så jag fick blåmärken. Tackarrrrrrrrrr!

Påskafton började vi med en lång och härlig äggfrulle. Alex sov förmiddagsluren medans vi gjorde oss påskfina och sen åkte vi hem till mormor och morfar där det vankades påskbord. Oj så mycket gott! Fullt bord uppdukat med påskens alla härligheter. Min mamma kan!!
Där var även lillasyster och storebror med sina familjer. 



Påsken 2012 och påsken 2013.
Jag minns att vi sa att "nästa år sitter det en till liten krabat vid bordet". Jag hade svårt att tro på det just då. Men allt gick ju fint <3

 Alex såg så stor ut i pikétröja. Gullet <3

 Kusintrion <3 Glada och underbara pojkar!
 Mormor och Alex showade lite :-)

Påskdagen började  på bästa tänkbara sätt. Alex sa "mamma" <3 Vilken underbar känsla och när jag skrev ner ordet "mamma" i Alex första bok så förstod jag. Jag är mamma! LYCKLIG <3
Sedan var det dags för påskbord nummer 2 och denna gång hos Alex farmor och farfar. Där var även Dannes storebror med familj. Hela dagen sa Alex "mamma" :-)

 Alex med sin pappa <3
Alex tycker mycket om sina kusiner Jakob och Ellen :-) 

Summa summarum: En mycket trevlig påsk med god påskmat, trevligt sällskap och mååånga påskägg och påskpresenter!! Men det bästa av allt: att min son sa mamma till mig <3

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att just mamma blev Alex första ord.. Det var Idas också och nu används det flitigt :-) Seciellt om hon blir ledsen för något eller vaknar i sängen. Då ropar hon direkt "ma ma maaaa"! Underbart <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det underbart att få höra :-) Ren och skär kärlek <3

      Radera
  2. Skrattar högt över ditt första stycke, att den lilla "hulliganen" avslutar med att nypa dig i armen - förlåt! Men kan liksom se det framför mig, hur man tänker att man ska avsluta den mindre lyckade dagen och så... nyp! Fniss! Och han är ju så söt så man kan väl inte bli riktigt ordentligt arg antar jag ;)

    Jag har sagt det förut, vilken fin familj ni har!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Tackar tackar, ja det är en härlig familj jag har :-)

    Nej det går ju inte att bli arg på sötisen trots att det gjorde jävulskt ont! Han gottgjorde det ju med råge när han sen sa "mamma" :-)

    SvaraRadera
  4. Såna dar är urk dööhh ;OS ! Sååå gulli i Pike, gillar Emhas närbild på sötnosarna! Kramar i mängder <3

    SvaraRadera