lördag 18 januari 2014

I all sin enkelhet var dagen perfekt

Jag älskar dagar när man mest bara är. Umgås med familjen. Familjen som betyder allt för mig. Idag har jag träffat alla som jag älskar allra mest.
Dagen började med att Alex och jag myste med gröt (för hans del) och kaffe (för min del) i soffan. Sen dansade vi lite när gästen i Nyhetsmorgon sjöng. Vi dansar ju till allt i den här lilla familjen :-) Sen vill Alex komma upp i min famn och kramas. Han kramade mig hårt och länge. Kan en mor känna sig mer älskad? <3
Sedan åkte vi hem till mormor och morfar på frukost (Danne jobbade extra idag om ni undrar vart pappan tagit vägen). Det är alltid uppdukat med frukostbuffé hos mina föräldrar och Alex ÄLSKAR verkligen sin mormor och morfar. Efter frukosten ville Alex ha musik och dansa igen så det gjorde vi allihop (utan morfar som lyckades smita) Storebror kom förbi och hämtade verktyg så passade på att krama lite på honom, han är ju den i familjen jag träffar minst men han bygger ju hus här nu så snart så :-) Sen blev Alex trött så hem och sova vagnen. Då kom min underbara syster och mosters lilla bus Milo. Han som blivit så stor. Och som visste att jag var årets tomte men ändå inte avslöjade mig där och då. Stort. Han ville ha macka så då plockade vi fram lite lunch och myste och så kom Danne hem. När Alex vaknade lekte kusinerna och så bjöd Alex på glass. Sen åkte jag och syster och handlade på tu man hand och så köpte jag med tusch hem till Alex som blev sååå nöjd. Han ville måla direkt och jag fixade mat. Sen åt vi och sen tog vi efterrätten framför tv:n. Lite lek och så natta min son som somnade gott i min famn.
Och just idag kunde inte livet bli bättre <3

2 kommentarer:

  1. Har du slutat att blogga? Din blogg var nog den första jag började följa för några år sedan. Undrar så hur livet fortsatt med er fina familj? Skulle gärna följa din blogg om det är så att du bloggar, men lösen behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag bloggar inte längre men finns aktivt på instagram som kriss013. Kram kram

      Radera