måndag 13 januari 2014

När du pratar så ler mitt hjärta

Alex är en kille som babblar och bubblar mest hela tiden. Kan många ord och det kommer ständigt nya. Ofta säger han "mamma" och "pappa" och det värmer så oerhört i våra hjärtan. Att höra honom ropa "mamma" när han undrar vart jag är eller vill att jag ska komma, så oerhört fantastiskt men samtidigt så overkligt. Ibland får jag påminna mig själv, ja, jag är ju faktiskt en mamma nu <3

Häromkvällen när vi alla tre bäddat ner oss i sängen så tappade Alex ner sin napp. Han sätter sig då upp, pekar och ropar "Mamma, titta!!". En helt perfekt liten tvåordsmening och Danne och jag bara titta på varandra med glädje och så kramade vi på vår lilla prins. Meningen var så tydlig och det var så mycket kraft i orden.

"Mamma, titta!"
En mening som etsat sig fast för evigt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar