lördag 8 december 2012

Glädjerus

Sitter här med en söt son sovandes på armen. Nuförtiden vill han helst sova så. Så fort jag lägger ner honom så tar det cirka fem minuter och så är han vaken. Men får han ligga i mammas famn kan han sova sig igenom allt. Trygghet på högsta nivå skulle ja tro! Och jag kan nästan minnas hur det var när man själv var liten och kröp upp i mammas famn, trygghet, absolut trygghet!

Igår fick jag ett glädjespjut rätt in i hjärtat. Var ute och hämtade posten. När jag går på lilla grusvägen upp mot huset är allt så vackert, snön ligger vit på marken och täcker hela trädgården så fint, det lyser varmt och fint från fönstren och det ser så härligt juligt ut därinne. Då, då går Danne förbi därinne med vår son i famnen och jag blir så lycklig att det känns i hela kroppen. Vilken glädje <3

Dagarna nu går åt till julförberedelser, baka, pynta, köpa julklappar, slå in julklapparna, osv osv. Me likey :-)


2 kommentarer:

  1. Jaaa det är såååå fint ute nu! Älskar´t!! :O)

    SvaraRadera
  2. Jag ber om ursäkt att du inte fick svar på mejlet. Ibland kommer in flera som skriver att vill läsa och hur noggrant jag försöker vara kan det hända att jag missar svara på något. Sorry, det var inte alls meningen! Du får självklart läsa min nya blogg. Kan jag be dig att skicka mejlet igen och skriv dit att du har bloggen Lilla bönan och så fixar jag svaret på en gång.
    Tack så mycket!!
    Kram

    SvaraRadera