tisdag 4 december 2012

Uppdatering

Jag veeet att jag är extremt dålig på att uppdatera bloggen men livet rullar liksom bara på i en hisnande fart. Ska bättra mig, I promise!

Jag och lillkillen myser mest hela tiden och han har nu hunnit bli 4 månader. Han växer så det knakar, förra veckan var vi på bvc och han vägde då 6875g! Stora killen!! Och så världens snällaste <3
Julen kommer med stormsteg och i år känner jag mig lite extra givmild, kanske för att jag är så otroligt lycklig detta år när vi har vår lilla älskling? <3

Näe jag har verkligen inget att skriva... Myser lite med min lillkille istället :-)


3 kommentarer:

  1. Hej! Min Ida är ungefär lika gammal som Alex, jag undrar- hur ofta äter och sover han och hur länge? Lilltösens rutiner vände upp och ner när hon blev 4 mån och jag hänger inte riktigt med :-) Från att ha sovit ganska mkt på dagarna, varit vaken max 2 h och sen sovit ca 1,5 och ätit kanske varannan timme dagtid i snitt, ville hon plötsligt vara vaken många timmar i sträck och inte äta på typ 6 h! Jag fattade ingenting. Så fort jag erbjöd bröstet skrek hon och vände sig bort, har aldrig hänt förr... Men de kanske blivit mer medvetna och vet vad de vill och visar det på ett annat sätt nu... För i övrigt är hon glad och nöjd så jag tror inte det varit nåt knas med magen eller tänder eller så...

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där, måste vara något med 4 månaders gränsen :-) Alex är vaken mycket mer nu och tar oftast bara småslumrar under dagen. På natten sover han lika gott som förut men vaknar numera cirka 3 ggr och äter. På dagarna varierar ätandet men är han vaken mycket kräver han mer mat. Det är nog som du säger att de är mer medvetna och mycket som händer i deras små kroppar, tycker att man ser en utveckling var dag och de växer i en rasande fart ju :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja märkligt, för Ida började det på dagen 4 månader :-) Idag gick det iaf inte 6 h mellan amningar men hon har iaf ätit mer sällan men kanske mer effektivt och får i sig mer. Sovit har hon knappt gjort idag heller, då var det slut på att slösurfa hela dagarna, nu blir det att underhålla bebis istället ;-) kram

      Radera