torsdag 1 augusti 2013

1 år

Vår son har nu fyllt 1 år. Kan inte förstå vart detta året tagit vägen? Men det är väl som de säger: tiden går fort när man har roligt! För vilket underbart år det har varit, vilken glädje och lycka jag äntligen känt. När han kom...ja allt förändrades. Väntan, längtan och smärtan fanns inte längre hos mig och livet blev mycket vackrare <3

Alex kom och var precis som jag trodde. En lugn och cool liten kille, kände verkligen igen hans personlighet från hur han var i magen. Idag är han fortfarande en ganska lugn kille men nu har han även visat att han har en stark vilja och den sidan uppmuntrar jag, det är bra att vara envis och veta vad man vill. Framförallt så är Alex GLAD. Jämt jämt jämt. Han kan bli sur över nåt ibland men det går snabbt över. Och klok är han. Och så enormt söt förstås :-)
Han pratar en massa blaj men man kan ju urskilja en del ord som mamma, dadda, boll, lampa medmera. Han vet var lampan är, förstår boll och napp och kan hämta det om man ber honom.
Han är klurig och lurig - han har ett gömställe för alla sina nappar! Vi undrade ju vart alla nappar försvann!
Han har lärt sig gå. Gått 13 steg som mest och han är så söt när han stapplar fram.
Han älskar vår hund Nellie och vill alltid gosa med henne. När vi går upp för trappan måste vi alltid stanna och titta på fotona som sitter där på nära och kära men han vill allra helst titta på Gismo och Nellies foto :-)
Han äter själv med sked. Maten hamnar i mun till en viss del. Resten hamnar lite varstans men som tur e så gillar jag också kladd ;-) Han har dock kommit på att det går snabbare att hiva in gröten med näven :-)
Han ammas fortfarande. Han sover två gånger på dagen och så somnar han gott för natten vid 18 och vaknar vid sju.
Han är en trygg pojke som älskar att pussas och kramas <3

Han är mitt allt <3

6 kommentarer:

  1. Oj, hänger inte riktigt med här - GRATTIS till din och er lille skatt! Söt som få! Tänk, ett år, ETT ÅR, går inte att förstå. För ett år sedan satt du som jag. Ofattbart! Skickar stor kram till hela familjen! /Jeane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har verkligen gått GALET fort!! Nyss var han en liten liten spädis och nu är han en alldeles egen personlighet :-)
      Hoppas att allt är fint med er, er lillkille ser sååå söter ut!! Väntar med spänning på uppdatering ;-)
      Kramar till er

      Radera
  2. Grattis till stora fina killen!! :-) Nu har min skrutt också fyllt ett år <3

    SvaraRadera
  3. Det går galet fort! Stora killen :0) Sååå söt, haha vart hade han sitt gömställe? :0) Massa Stora Kramar Till Er ~<3

    SvaraRadera
  4. Han gömde dem i en stor plastblomma som står på golvet! Såg en dag att han gick dit med bestämda steg och fiskade upp en napp. När jag tittade låg där flera stycken!! :-)
    Kramar

    SvaraRadera