lördag 24 november 2012

Christmas is upon us

Snart är julen här och det är den mest underbara tid på året. I vår familj går vi all in vilket brukar innebära att det överdrivs en smula vad gäller mat,  (mamma lagar massvis av gottigheter och överträffar sig själv varje år), julklappar (hela vardagsrummet brukar vara så fullt att granen knappt syns, är vi verkligen så snälla varje år?) och myset innan. Det lyssnas på julmusik, ses på julfilmer, bakas bullar, kakor och godis. You name it - we do it!! :-) I år gör även Tomten comeback ;-)

I år kommer julen vara ännu mer underbar. För nu har vi en son. För är det nåt som har varit jobbigt med julen så har det varit att vara barnlös. Att varje jul tänka "nästa år kommer jag nog ha en bebis". Och så när julen kom så satt jag där utan barn åter igen. Förra jul var jag gravid men vågade inte riktigt tro på att det skulle sitta en liten knodd bredvid oss nästa jul. Men det kommer det göra! Vår finaste Alexander. Och det är total lycka <3 På julafton har vi även varit förlovade i fem år <3

3 kommentarer:

  1. Jag håller fullt med dej om att julen är värd att firas med lite överdrift. Ja, vilken lycka att ha en egen liten knodd att få fira julen med iår! (samma gäller ju oss) Som man har längtat:)
    Tack för kommentaren på min sida. Kram till er!

    SvaraRadera
  2. Jo, vi vet ju alla hur det är med den där julen när man är ofrivilligt barnlös. Vad underbart att du äntligen får uppleva det (hoppas jag själv få göra nästa år :))! Och vad uuuuuuunderbart med er familj och överdrivna jul och pre-jul! När det gäller allt annat (nästan) är jag lite allergisk mot överdrivet men just jul tycker jag man kan överdriva utan att det gör ett dugg för jag äääälskar julen (med undantag för den där barnlösheten då)! Visa gärna bilder :D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar!! att tomten gör comeback :O)!!

    SvaraRadera