torsdag 13 juni 2013

Människans bästa vän

Vi har två hundar, Schäferblandningen Gismo och labradoren Nellie. När Alex kom så brydde de sig inte så nämnvärt. Nellie tyckte att han var lite intressant men ändå inte, han kunde ju inte klia henne på magen liksom. Nellie är världens snällaste hund. Hon är så snäll så det är inte klokt. Alex får gärna klättra på henne, i utbyte mot lite mat vid bordet :-)
Gismo är en orolig själ. Inte så barnkär. Inte elak på nåt vis, näe han är snäll, bara ointresserad. När Alex närmar sig honom så går han. Han vill inte mysa med Alex och är inte intresserad av någon mat vid bordet.

Meen, när Alex sover ute i sin vagn så sitter han troget bredvid. Och vaktar honom med sitt liv.

 Bild från i våras


 Bild från idag. Det regnar. Men han ligger där ändå. 

Kärlek <3

4 kommentarer:

  1. Hundar är något speciella, verkligen människans bästa vän. Jag älskar dem, men tyvärr kan vi inte ha hund nu eftersom vi bor i lägenhet och jag gillar inte hundar vara instängda.
    När jag var barn hade vi en hund och den gjorde samma sak - enligt min mammas berättelse - att han la sig bredvid min vagn varje gång när jag sov ute och vakade över mig :-).

    SvaraRadera
  2. Såå underbart!! Kärlek på hög nivå! <3

    SvaraRadera
  3. Men jag döööör, så rörande och fint!!! Kärlek!

    SvaraRadera