söndag 2 juni 2013

Och så blev det juni helt plötsligt

Oj oj oj vad tiden springer iväg. Kan verkligen inte fatta att Alex nästa månad fyller 1 år. Hur sjukt?! Det känns som om vi bara har haft honom i några månader men tiden går fort när man har roligt sägs det ju och oj vad roligt det är att få dela dagarna med denna underbara lilla människa. Det händer så mycket nu i hans utveckling och vi ser en liten person växa fram som är alldeles underbar <3

Jag var ju ensam en vecka med Alex när Danne var iväg men precis som väntat så gick det kanon. Bara man planerar lite. Fick duscha när han somnat (och då superfort ifall hans skulle vakna, hade babywatchern med mig och stängde av vattnet flera gånger då jag inbillade mig ljud) Sedan hjälpte det ju att jag bjöd in mig på middag hos nära och kära under veckans gång :-)
Alex blev jätteglad när Danne kom hem och kramade honom länge och väl :-) Underbart att se <3

Kommer inte ihåg allt som hänt den senaste tiden så jag säger det med bilder istället. Varsegod:


 Varje morgon powerwalkar vi. Hundarna får motion och jag och Alex filosoferar över livet


 Day of fun: Busfabriken

 Alex tyckte att bollarna var fantastiska. Mycket "ååhhhhh" :-)

 Första gången Milo var där och han var sååååå glader <3

 Moster var oxå glader


 Sedan kom cirkusen till byn och då gick vi dit på dagen och tittade på cirkusdjuren. Fantastiskt kul tyckte Milo, speciellt ankorna som hade en egen pool att bada i!
 Alex tyckte det var spännande


 Vi har besökt kusin Mike och morbror, eller som Milo säger: Peck och bobbo :-)

 Jag och Alex for till bvc och Alex växer perfekt, ligger precis på kurvan. Nu är han 75 lång och väger 9750 om jag inte missminner mig.
Dock så tyckte läkaren att han kanske skelade men hon var inte säker, fick remiss till ögonläkaren. Har själv inte sett nåt men hans pappa skelar ju. Och moster och morfar när de blir trötta. Eller tänker för mycket :-)


 Jag, mamma och syster for till Ullared. Oj oj vad mycket bra bebisaker. Samma som på babyproffsen men till betydligt billigare pris! Ska du ha barn: Åk dit! (Eller åk dit även om du inte ska ha barn för vad mycket bra grejer de har nuförtiden!).

 Barnvaktar Milo och man förstår varför folk skaffar syskon, de är perfekta underhållare till bebisar :-)

 Varma dagar och Alex lekte i sandlådan hos mormor. Eller ja, han åt en handfull med sand!

 Milo kom och fyllde Alex nya pool med vatten och invigde den!
 Danne badvaktar :-)

Moster är rolig och tokig tycker Alex. Och extremt fin med smink. Utan? Sådär :-)

6 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina bilder på goa lille Alex! Ida fick också remiss pga misstänkt skelning men det var icke nåt sånt. Ja visst är det helt galet att de snart blir ett år! Vart tar tiden vägen egentligen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja ett helt år har de funnits här! Så overkligt. Såå underbart :-)
      Kramar

      Radera
  2. Fina bilder! Som vanligt!
    Men... om han nu skelar, gör det något? Kan ju inte vara mycket om ni inte sett det på snart ett år. Fast det är klart, det kanske påverkar trötthet och så. Eller... vad vet jag?
    Vår "Halvan" kommer att vara ett år yngre än er Alex, ganska precis :)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :-)
      Nej jag vet inte vad det påverkar att skela, vi har ju aldrig sett nåt och hans pappa, morfar och moster skelar ju när de är trötta ibland men annars är ju de fullt fungerande folk ;-) hehe
      Ja det blir kanske precis ett år mellan miraklena! <3
      Kraaam

      Radera
  3. Vilka härliga bilder! Mys ! Så söt i keps och va goer han ser ut där han sitter på gunghästen, haha, gullunge ~<3 Stora Kramar!! :0)

    SvaraRadera
  4. Vilka söta grabbar vi har <3

    Moster

    SvaraRadera