söndag 24 november 2013

Roligast just nu enligt Alex...

...är att blaska med vatten!! Minns när Milo hade den perioden :-)
Alex tar fram ett decilitermått ur lådan och så drar han stolen mot diskbänken och det betyder att jan vill stå där och blaska. När jag lagade mat idag så drog han ut lådan och tog ett mått. Sen gick han. Hmm.. Jag gick för att se vart han tagit vägen och då hade han gått in i badrummet, vänt på tvättkorgen, och ställt sig på den. Vid handfatet. För att blaska. Smart liten kille det där :-)
Andra saker som roar just nu är kastruller och dess lock, bollar, härma djurläten, dricka ur glas och att pussas ock kramar. I mängder. Jag njuter kan jag säga! :-)

Köket är snaaaart klart. Dags att börja julpynta.
Och så fick jag inte plats på någon förskola i vårt område så då blir Alex hemma ett halvår till och jag fortsätter jobba 3-dagars. Såååååååååå JÄVLA GÖTT!!!
Har nog varit stressad för att jag inte velat att Alex ska börja förskola än och inte känt mig redo att jobba 5 dagar och vara borta från honom. Jag har kämpat så hårt för att få den lille killen och vill vara med honom jämt!!! Så det var en tung sten som försvann. Skönt <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar