tisdag 10 december 2013

ÄÄÄÄNTLIGEN!!!!

Alltså det där köket.
Vad ska man säga?
Jag började i slutet på sommaren. Sa "ja, köket tar väl en vecka att måla , två om jag inte skyndar mig". Och köket blev klart i lördags! MEN då har JAG gjort ALLT själv! Målat på måndagar och tisdagar då Alex sovit lunch. Och det var ju liksom inte bara ett lager som behövdes utan fyra. Men det vart bra. Och kostade typ 750 kronor :-) Sen ska vi in med en ny kyl och frys på torsdag och den kostar ju lite men ändå!!

Vilken stress det har varit. Varenda liten tid som blivit över har jag målat. Inte hunnit blogga, sitta ner, eller träffa vänner. Bara målat. Igår när jag la Alex skyndade jag mig för att måla men kom då på att jag inte behövde det utan kunde i lugn och ro slå in julklappar. Vilken känsla.
Har varit som ett tungt moln över mig och jag har varit otroligt stressad hela hösten. Haft huvudvärk typ varenda dag.
Annars har jag hunnit med att gå på Schulman show med syrran, bakat lussebullar (som var helt degiga och omöjliga att baka ut så fick lägga klibbkluttar istället på plåten, kompisen Camilla som var här och såg allt föreslog att jag kunde säga att Alex bakat de, men när de gräddats färdiga var de oh så ljuvliga. Fula. Men ljuvliga!) bakat julgodis med mamma, syster och Milo, julpyntat, varit med min son (det roligaste som finns, de händer såå mycket hela tiden och han är verkligen en kanonkul figur, sådär härligt fånig :-) )

Nu är det bar två veckor till ju och då är jag ledig i två veckor. SKÖNT! Blir helt utmattad av att jobba tre dagar *blink blink*


 Köket före:





 Köket efter:





 Nu är det bara golvet kvar och jag vill ju gärna måla det vitt. Frågan är hur smidigt det är när man har små barn och hundar??

4 kommentarer:

  1. Åh va fint!! Va duktig du varit!! Vilken skillnad det blir med vitt. Ang golv, mina svärisar har vitt golv och med tanke på hur det ser ut när vi varit där skulle jag rekommendera att vänta med det till värsta kladdåldern är över! :) haha! Kram på dig och kul att ha dig tillbaka i bloggsvären!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det blev!! Hjälp vad du är flitig, vad kul!!!

    Vi har vitt golv i köket.Snyggt ja ,men så himla tröttsamt att det blir skitigt på innan man ens hunnit skura det så jag typ ångrar mig.. :P Ändå är min Vera så liten att hon inte ens är delaktig i att göra det smutsigt än... :D

    SvaraRadera
  3. Så jäkla snyggt! Mitt tips är att slipa och sedan linolja med vitt pigment. Golvet blir ju inte vitt men ljust. Eftersom det inte är homogent vitt syns smutsen inte lika tydligt. Det fiffiga med linolja är dessutom att om lillen råkar hacka lite i golvet så måste man inte måla om allt, man kan slipa bara en fläck och sedan linolja den. Detta är vad vi gör när vi köper hus (vilket vi bara mååååååste snart) om vi ska ha trägolv.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! :-)
    Ja jag får filura på det där golvet och se vad jag vill göra med det. Tack för tipset om linolja, ska kolla upp det!

    SvaraRadera