tisdag 17 december 2013

Var fasen är julstämningen???

Samma visa i år igen. Julstämningen kommer i början på december men så försvinner den?! Idag är det den 17 december och bara några få dagar kvar till jul. Jag har gjort allt som man "ska" för att få julkänsla men nej, den infinner sig inte. Beror det på att snön kom och försvann lika fort? Vet icke..

Julklappsköpen går också trögt i år. Har köpt massa klappar men inget som folk önskat sig?? Vad hände liksom?! Ja ja, det är tanken som räknas :-)

Tog en semesterdag och så julshoppade jag och systeryster <3


Hade min Luciafest som är ny tradition för i år. Bjöd på litet miniplock av juliga mater :-) Och så saffransmousse till efterrätt som syrran tyckte var kanongod och mamma sa att man behövde vänja sig lite (hehehe) och kan hålla med, den blev godare ju mer man åt :-)
Kusinerna busade och Alex tyckte att alla skulle dansa. Hade "brasa" med julmusik på tv:n och då ville Alex att alla skulle stå där och dansa så han gick och hämtade alla en efter en :-) Han fullkomligt ÄLSKAR att dansa!!!!


 Alex hade namnsdag den 12/12 och fick då en lastbil. Milo såg den och blev så förtjust, "en sån vill jag ha!" Så sicken tur att hans moster köpt en till julklapp då :-) 

 Granen står så grön och grann i stugan la lala lal lalala
 Små juleplock

 Fian familjen <3 
Alex älskar att jävlas med sin moster och här är han ute efter hennes örhängen :-)
 På lördagen tog vi en långpromenad med hundarna och det kändes som om det var typ september/oktober?

 Alex sprang och sprang och sprang :-)


Idag har Alex och jag varit ute och pyntat i trädgården lite. Jag hoppade efter granris och Alex skrattade så han kiknade. Filmade och han skrattade lika mycket när han fick se klippet :-)

Älskade unge, vad var livet innan dig?
<3

2 kommentarer:

  1. Ja vad vore livet utan dem? Han är så otroligt fin också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortfarande får jag nypa mig i armen ibland, är det verkligen sant att han är min?! :-)
      Längtan, väntan och smärtan känns så långt bort och jag minns knappt vem jag var innan Alex. Jag vet bara att det är lättare att andas nu <3

      Radera