måndag 23 december 2013

Dagen innan julafton pirret...

Har ju letat efter stämningen. Julstämningen alltså. Syrran säger att det är lika bra att lägga ner. Att vi är vuxna och julen är för barn, "vi hör inte bjällran längre" säger hon men jag vet att hon ljuger för hon älskar ju julen och bor ju fasiken granne med tomten (den enda certifierade i Svedala!!).
Ikväll gick jag upp och nattade Alex och Danne började sätta ihop Ikea-köket som vi köpt till Alex i julklapp. Sen smög jag ner och la alla klapparna under granen. Och då, då kom pirret! "Imorrn är det julafton"- kan ni fatta- pirret!!
Det ska bli kul att se Alex min imorrn när han får se köket. Och öppna paket med kastruller, slevar och annat som han älskar just nu!! Han kommer säkert bjuda på en liten glädjedans om jag känner honom rätt ;-)
Magiskt att vara mamma i dessa tider <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar