onsdag 6 juli 2011

Fjäril

Igår satt jag och mamma på hennes altan och pratade när en fjäril plötsligt kom inflygandes. Fjärilen siktade in sig på mig. Flög kring mig. Och jag är ju rädd för de flesta insekter så jag skrek och sprang och hejfaderullan :-) Men fjärilen ville ändå vara nära mig.Mamma och jag funderade över om det betyder nåt när man får besök av en fjäril. Jag fick för mig att det betydde lycka eller nåt liknande. Frågade min fina vän som pratade om att det kunde vara någon från andevärlden eller dylikt. Googlade lite (det gör jag ju med allt) och även där fick jag fram att det var många som såg fjärilar när någon närstående gått bort. Det är deras sätt att tala om att de har det bra. Att de är fria som fjärilen. Lilla bönan har ju varit i mina tankar mycket på sistone så jag undrar om det var han som ville tala om för mig att han har det bra.... Eller så var det bara en fjäril som flög omkring. Ni vet väl vad det betyder när en svart katt korsar gatan? Att han är på väg nånstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar