måndag 5 november 2012

Alexanders dop 28 oktober 2012

Dagarna innan dopet var extremt stressiga. Mitt i allt föddes min brorson, lilla Mike, och med en infektion i kroppen mådde han dåligt. Att då planera ett dop känns inte alls kul. Samtidigt var jag, Danne och Alex förkylda. Men Mike mår idag bra och dopet blev jättefint. Tack till mamma som hjälpte till med allt, du är en klippa <3

 Jag och min prins <3
Jag läste två förböner och Danne hällde upp dopvattnet
Min farmor läste en vers så vackert och kantorn sjöng "Välkommen hem" som jag önskat. Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna och så tittade jag upp och rakt på min syster som tittar rakt på mig. Vi har båda tårar i ögonen, vi är båda så lyckliga över Alexander och då rinner mina tårar ännu mer <3

 Milo tyckte det var lite sådär att vara i kyrkan men lyckades roa sig ändå och var väääldigt duktig!
 Alexander var lugn hela tiden och sa inte ens något när hon stjälpte vatten på huvudet


 Såååå snäll liten gosse!
 Lyckliga och extremt stolta föräldrar!
 Alex somnade gott i min famn i slutet
 När han sovit färdigt svirade han om och så vart det lite efterfest :-)

Tack till moster som tog alla fina kort!!

Stort tack till alla som var med och förgyllde vår dag!

Alexander John Daniel <3 

7 kommentarer:

  1. Vilken liten guldklipmp du har, så söt! Och så måste jag bara säga... otroligt vacker du är!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Å va fina ni är :0) Älskar kortet på dig prinsen å Kling , bara lyser om er ~<3

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Hur lång tid tog ceremonin allt som allt? Är lite orolig hur min lilla ska hålla sig på gott humör då hon döps eftersom hon är ganska otålig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade dopet i mässan och det tog allt som allt en timme och själva dopet tog kanske 20 min, give or take.

      Radera