tisdag 20 november 2012

Ullared med bebis

När jag varit på Ullared och sett att föräldrar har med sina små bebisar har jag alltid tänkt " Varför? Varför tar man med en liten bebis hit? Puckon!"
Men så kom det sig att jag och Danne for till Ullared. Med Alex. Tänk vad många ord jag har fått äta upp sen jag själv blev mamma :-) En hel del kan jag säga! Inga barn i sängen! Barn måste ligga på magen massa! Jag ska sjunga massa för mitt barn när det ligger i magen, det är bra! Hå hå jajja :-)

Anyway, vi åkte dit och hade Alex med oss. Och det var nemas problemas! Kan bero på att han är världens snällaste bebis :-) Han satt så fin i sin bilstol (som vi fäst på vagnunderredet). Han satt och tittade, han sov och var hela tiden fantastiskt! Sen gick vi upp och ammade, de har ju amningsrum nu förtiden och sen fortsatte vi shoppa. Och Alex var så snäll så snäll att det inte finns ord <3
 De andra barnen grät och var ledsna och jag tänkte "Varför? Varför tar de med sina stackars små bebisar till Ullared?"





Och vilket utbud på babysaker! Släng er i väggen babyproffsen säger jag! Och jättefina kläder med Alfons, Laban och Mumin mm. Som mamma var jag i himmelriket :-)

4 kommentarer:

  1. Åh, så skönt. Skulle aldrig ta med min lilla tjej på en sån strapats! Hon skulle bli livrädd (för alla människor), uttråkad m.m. Hon är en liten känslig tös som mest gillar att vara hemma med mamma i hemmets trygga vrå... Tänk vad bebisar kan vara olika, små personligheter redan från födseln :-)

    SvaraRadera
  2. Såå skönt att det gick bra :O) Såå söt och goa´han är alltså! Jaaa men gud man får äta upp grejer man sakt hela tiden ;O) hehehe

    SvaraRadera
  3. Alex är så söt, & snäll, såklart :) <3
    Är nog det "enda" barnet som är lämpligt på en sån där plats... tänk dig Milo ;)

    SvaraRadera
  4. Men oj oj oj så bedårande han är!
    Ska försöka ta åt mig dina ord så här i förväg :)
    Kraaaam!

    SvaraRadera