söndag 30 september 2012

Full rulle mest hela tiden

"Jag gick in i en affär, sa Goddag vad har ni här?" Var in på babyproffsen för att köpa ett babygym, kom ut med fler saker :-) Danne säger att jag aldrig kan gå in och bara köpa det som vi ska ha, jag måste alltid ha nåt mer. Blev ett gym med mumintrollen och så slank det även med en babysitter och ny pyjamas till lillkillen :-) nu har jag nog allt man kan ha tror ja! Men jag måste ju pröva att ha alla saker så jag vet vad sin är bra liksom. Tips till de som ska ha barn av alla saker jag hittills provat: babynest!! Samt en mobil ovanför skötbordet, Alex puschar då för barbapappa mobilen :-) egentligen behöver man bara en famn, en tutte och massa kärlek, men det är roligt med lite extra utrustning :-)

Var på Apoteket och skulle köpa Minifom men då fanns Sempers magdroppar igen :-) så nu är det bättre i lilla magen igen :-) Hon på Bvc sa att enligt hennes åsikt är sempers bäst och att det inte fanns några undersökningar som visar att Minifom har effekt. Jag är nöjd med Sempers och de ger effekt på Alex mage på en gång.

Efterkontrollen gick bra, besiktning godkänd :-)
Alex hade ju läkarkontroll sist vi var på Bvc och det såg finfint ut :-) han är nu två månader och väger 5,3 och är 60 lång, mammas stora kille <3

Känns som om vi flängt omkring massa den senaste tiden så veckan som kommer blir det till att ta det lugnt och mest mysa. Vi behöver det och Alex har sovit oroligt några nätter, vaknar vid tre och äter och kan inte riktigt komma till ro sen. Då har han fått  sova i min famn och jag har halvsuttit och sovit, inte helt optimalt men det har funkat. Men idag är mamman trött och för första gången sen Alex kom har jag fortfarande  pyjamas på mig!

Saknar mosters gullunge, lilla Milo. Träffade honom i förrgår men det känns längesen. Då hämtade jag och mormor honom på förskolan och han blev sååå glad, visste knappt vart han skulle ta vägen :-) Han betyder så mkt för mig! Konstigt nog ännu mer sedan jag fick Alex. Kanske jag som blivit mer känslosam... Men på nåt vis känns det som om jag och Milo kommit mkt märmare varann. Och Milo tycker så mycket om Alex, när han ser honom blir han så glad! Jag visade Milo en filmsnutt då Alex skrattar och Milo slog armarna om sig själv och log stort och kärleksfullt när han såg det! Gullet <3

3 kommentarer:

  1. Skönt att semper hjälper Alex, de funkar inte så bra på min koliktjej men vem vet, hade kanske varit sämre utan. Hon får både Minifom och semperdroppar, better safe than sorry ;) Lustigt, vi beställde en barbapappa-mobil igår att ha ovanför skötbordet :) Har märkt att hon gillar att följa saker med blicken. Och håller med dig- babynest is da shit ;) //Lena

    SvaraRadera
  2. Åh så fint du skriver om milo <3

    SvaraRadera
  3. hahahahaa, shoppa på du, det är du värd! Kan tro att du har hela Babyproffset affären hemma nu :O)

    SvaraRadera