onsdag 26 september 2012

Stanna tiden för en stund

Lillfisen hade jätteont i magen igår och var så ledsen större delen av kvällen. Men när jag lagade mat satt han i sin stol och tittade och var på ett glatt humör. Jag sjöng hela tiden vad jag gjorde och han log med hela ansiktet "Nu skaaalar vi lööök" och "pastan måste kooookas" osv och det var mycket tokigt tyckte min lillkille :-)
När vi la oss blev han ledsen igen men då la jag mitt ansikte mot honom och han la sin hand mot min kind och så drog han en djup suck och somnade...Mammas lilla hjärta <3
Idag är det mycket bättre och min glada kille är tillbaka, ska åka och köpa Minifom sen, tack Lena för tipset!
Alex sover just nu och jag städar. Sorterade bort de kläder som han vuxit ur och det var så sorgligt på nåt vis. Känns som om tiden går för fort, som om vi inte hinner med. Det finns så mycket kärlek just nu som måste hinnas upplevas och kännas varje sekund...Men tiden bara rusar iväg...
Imorgon är vår lillkille 2 månader! Då blir det bvc för att träffa läkaren och på eftermiddagen har mamma bjudit in till After noon tea och hela veckan har hon styrt med alla dessa små snittar och bakelser! Det kommer bli såååååå mumsigt, det blir det alltid <3


Jag minns när jag stod och hängde upp dessa nytvättade små kläder. Hade ett leende på läpparna hela tiden. Det kändes så overkligt att jag skulle få klä min son i de små kläderna <3

2 kommentarer:

  1. Ja det är det verkligen! Tänka sig att vi äntligen har våra små hos oss, overkliga tanke!! <3 Lycka!!
    Tack för dina snälla ord, kämpar kommer jag alltid átt göra för mitt hjärta, men ska absolut inte glömma bort mig själv det lovar jag dig. :) Men blir det jobbigare än det är nu så blir det nog tillägg, men jag vill verkligen inte inte än iaf, vill ju så jätte gärna amma, det är ju såå mysigt när det funkar som det ska! Jag är inte riktigt redo själv för att sluta än, det ska till lite mer för det...
    Hoppas att allt är bra med er och lill killens mage?!

    Många kramar till er från mig och lill tjejen!!

    SvaraRadera