fredag 14 september 2012

Jag är liksom för lycklig

"Vad du uppdaterar dåligt" tycker alla. "Jo jag vet men jag har liksom inget att skriva, allt är så bra". Och så är det verkligen. Som Lotta på bråkmakaregatan skulle ha uttryckt det "Det är så bra så det är inte klokt". Jag har ju använt bloggen till att uttrycka alla mina värsta farhågor eller som ett forum där jag kan få en stöttande hand när livet har känts jobbigt. Och det har jag verkligen fått av er som följer mig.  Men nu, jag behöver ingen stöttande hand (just nu) för allt är så bra. Så bra att att det inte är klokt så bra det är!
Alexander är verkligen världens mest nöjda bebis. Hela tiden. Sover på natten (vaknar en gång och vill äta), är vaken mycket och då är han nöjd och glad, sover mitt på dagen så jag hinner massor - vi har redan rutiner och så skriker han aldrig och har världens tålamod. Visst kan han gny till lite men då vet jag alltid vad det är han vill så då vet han att det räcker att gny en gång. Oj vilket tålamod han har den pojken!

Imorse när jag vaknade så läste jag på Gynnings blogg. Hon skriver att Alicia bara vaknar 3 gånger per natt och äter och sen vaknar hon vid sju. Oj vad jobbigt tänker jag och så skäms jag nästan lite för att jag tänker så.

 Men sedan vänder jag mig om och då slår min son upp sina ögon och ger mig detta:


Och då skäms jag inte för att jag är så lyckligt lottad. Och jag skäms inte över att säga det heller.

JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG OCH JAG ÄLSKAR MIN SON SÅ DET VÄRKER ÖVERALLT <3

6 kommentarer:

  1. Du har absolut haft tur som fått en så nöjd bebis. Kan knappt tro vad jag läser, att han aldrig skriker... så skönt! Min tjej (6 veckor) är tvärtom nästan alltid missnöjd när hon är vaken, har kolik och skriker i flera timmar varje dag. Har svårt att komma till ro och sova dagtid pga magont och blir då naturligtvis ledsen och arg pga sömnbrist. Det är väldigt tungt men samtidigt är ju allt faser när det gäller barn och jag hoppas på bättre tider :) Hon sover ganska bra på natten iaf- alltid något! ;) /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lilla pluttan då! Usch det är ju så jobbigt när de är ledsna, jag är så oerhört tacksam att han är nöjd mest hela tiden. Han kan ju få magknip och gråta till och bara det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur du känner när ditt lilla hjärta har ont och är ledsen.. Ja precis, det går ju i faser så jag passar på och njuter för man vet ju aldrig och så hoppas vi att din pluttas magknip försvinner snart, kolik pågår ju som tur är inte för evigt.
      Styrkekramar till dig

      Radera
  2. Åh vad fint! Den här kärleken är så vacker, det går inte ens jämföra till något. Speciell och unik och gigantiskt stor! Jag känner likadant, förutom att jag är sååå trött! Men det är en underbar trötthet.
    Er Alexander är så vacker och söt!
    Stora kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Oj så härligt det låter! Lilla Alexander är verkligr fin han:) Förstår dej precis gällande bloggen.. samma sak för oss. Nej du ska inte skämmas, var bara stolt över att han är en lätt bebis..inget fel med det;)Och själv matade jag i 6 månader med 2h mellanrum, även nattetid, men inte upplevde jag det som så jobbigt. Nu är det dock amning "bara" 7ggr/dygn varav 4 ggr på natten;) Kram och Sköt om er!

    SvaraRadera
  4. Ni är värda allt det ni nu ÄNTLIGEN får uppleva! Efter regn...Hällregn.. ;)
    Finaste!

    SvaraRadera