fredag 15 februari 2013

Alla hjärtans dag

En dag som alla andra kanske och visst visar man kärlek varje dag och hej och hå. Men ändå. Man vill bli uppvaktad. Tagen med storm. Överraskad med något som man önskat sig och som ens älskade lagt märke till och fixat eller köpt. Eller få en ofantligt stor bukett blommor som kostat skjortan.

Oboy did I choose the wrong man! Min karl ringer och frågar om han måååste köpa blommor. "Nej det måste du inte" säger jag, "du gör som du vill". Och så säger han att ingen på jobbet ska köpa nåt till sina kärringar (stackars kärringar tänker jag) och att det alltid är mannen som ska köpa till kvinnan. "Ni ger ju inget till oss".
Fel. Jag har köpt något. Inget stort men ändå. Det är ju faktiskt tanken som räknas :-)

Och så kommer han hem. Ser att jag ansträngt mig med att köpa något och laga lite extra god mat. Och får dåligt samvete och åker och köper blomma. Såå lite uppfostrad är han men ändå inte liksom ;-)

Dagen var förövrigt väldigt mysig. Jag och Alex startade dagen med extra mycket mys och alla hjärtans dag pussar. sedan bakade vi småkakor och bjöd in moster på en liten fika mellan plugg och jobb. Flitig liten myra det där så hon förtjänade nybakt bröd och småkakor!
Sedan for hon iväg till jobbet och vi åkte hem till mormor och myste (och fikade igen!!). Hundarna lekte med Selma och blev bjussade på godis.

Sen hem och laga middag och sen mys all night loong. Eller... Danne åkte och köpte betesfisk och jag och Alex myste ner oss i sängen och såg två romantiska filmer och tänkte lite extra på Beckhams ena skinka som man kan skymta i en reklam :-) 


 Morgonmys och ren kärlek <3

 Jag bakar och Alex kollar innehållet i lådorna

 Tanken som räknas.

 Dåligt-samvete-blomma

Fina ord från min syster <3


KÄRLEK till er alla <3

7 kommentarer:

  1. Vad fina ni är :-)! Och vad mysig alla hjärtans dag ni hade!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Så du och ALEX tänkte på Beckhams rumpa? Jo, låter logiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää uuhh tänkandet på Beckhams skinka stod jag för. Vad jag vet :-)

      Radera
  3. Gud så söt han är, kanske blir en lite bagare? då hans mamma är fantastisk på både mat & bak! På tal om alla hjärtans dag... nästa år kan vi ju skicka blombud till varann ;0) hahaha

    SvaraRadera
  4. Åh tack!!
    Ja det tycker jag att vi gör :-)

    SvaraRadera