fredag 8 februari 2013

Blödigare än nånsin

Vi tittade på filmen "The Impossible" med Naomi Watts och Ewan Mcgregor i huvudrollerna. Den handlar om tsunamin 2004.  
En mycket sevärd film enligt mig men enormt känslosam som ni kan förstå. Mitt mammahjärta värkte hela tiden och jag tjöt filmen igenom, både av sorg och lycka. Se den! (Men ladda upp med näsdukar).



Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen.
The Impossible är baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara katastrofen 2004. Den visar hur familjen kämpar för sitt liv, men också hur främlingar hjälpte och stöttade varandra för att överleva tillsammans. 
 
Jag var ganska så blödig innan jag fick barn men nu är det värre än nånsin. Trodde inte att man kunde älska någon såhär mycket! Jag älskar Alexander så mycket att det bokstavligen gör ont i hjärtat <3

1 kommentar:

  1. Näe, någon gråtfilm klarar jag inte nu. Ska spara det i mitt minne så att jag kan titta längre fram.

    Jag anar din kärlek till lillen, bara anar <3

    Trevlig helg!

    SvaraRadera