torsdag 16 maj 2013

Börja jobba

Jag har snart varit hemma från jobbet ett år. Tanken var att jag skulle vara hemma ett och ett halvt år med Alex. Så blev det inte riktigt. Men nästan.
I sommar har jag varit föräldraledig i ett år. Pratade med min chef och sa att jag kommer var hemma ett halvår till och kommer tillbaks i januari. Men då kom Danne på att han ville vara hemma lite med Alex, några dagar i veckan. Så ringde min chef och frågade om det var möjligt för mig att börja jobba litegrann efter sommaren och det var det. Först ville jag inte ens tänka tanken men nu känns det bara kul.
Så, i höst är jag tillbaka på förskolan. I allefall onsdag till fredag. Danne ska jobba måndag till onsdag så onsdagar ska Alex hänga med sin älskade mormor.

Detta kommer nog att bli mycket bra. Alex har ju liksom mest hängt med sin morsa. Nu blir det mamma måndag och tisdag, mormor på onsdagar, och så pappa torsdag och fredag. Så det kommer nog att bli kanon. Lite träning inför förskolestart sen.

Ska bli härligt att börja jobba lite smått. Saknar mina kollegor. Och att använda skallen lite ;-) Och jag ska ju bara jobba tre dagar och sen mysa med Alex fyra dagar. Så det känns fint!

5 kommentarer:

  1. Det låter som en jättebra plan. Jag är säker på att Alex ska också gilla det :).
    Och vilken tur att du känner lust till att börja jobba och inte känns som ett "måste" som du inte vill.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir nog jättebra! Jag är sugen på att börja jobba samtidigt som jag inte förstår hur jag ska klara mig en hel dag utan min lilla fina.. Blandade känslor... Men taggad är jag :-)

      Radera
  2. Vilken bra plan det låter som! Själv ska jag börja jobba igen den 1 oktober (sambon hemma med Ida till januari). Heltid och på socialtjänsten med familjehemsplacerade barn... Oroar mig att det kommer att bli tufft att jobba med alla dessa små utsatta barn nu när jag själv är mamma till en liten... :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vilket spännande, viktigt och som du säger tufft jobb. Kan nog vara extra jobbigt i hjärtat när man är mamma men kanske också en fördel. Skulle själv vilja hjälpa utsatta barn men skulle nog inte klara det utan att ta med jobbet hem för mycket. Jag stöttar de små liven på förskolan istället!
      Hejja dig som hjälper dem!!
      Kramar

      Radera
    2. Tack, ja vi har viktiga jobb bägge två! För barn som inte har det så lätt hemma kan även förskolan och skola vara en stor skyddsfaktor. Jo, jag har en tendens att ta med jobbet hem men samtidigt kommer nog Ida se till att kräva uppmärksamhet och på så sätt skingra mina tankar mer än innan jag fick barn. Hoppas på det. Kram

      Radera