måndag 13 maj 2013

Dagarna de går och går...

...och vår lillkille är redan 9 och en halv månad! Vart tog vår lilla bebis vägen??

Det händer extremt mycket i Alex utveckling just nu och vi tycker oss se något nytt varje dag.
Han äter smörgås till frukost. Det tycker han är kalasgott och han har ett väldigt fint pincettgrepp och äter sin macka med vördnad. Gröten är inget rolig alls längre och jag trugar inte. Är nöjd så länge han äter och är glad :-)
Sova på dagen är inget roligt längre men skam den som ger sig. Vandrar upp och ner på vår grusgång med vagnen vissa dagar och får lite extra motion. Till slut somnar han. Och så vaknar han efter cirka 30 min!!
Han kryper i en väldans fart och allt han hittar stoppar han i munnen. "Ät inte skit du hittar" säger jag men lyssnar han? Då vi har två hundar så blir det att dammsuga och tvätta golv väldigt ofta. Så golven skiner här hemma i alle fall :-)
Han vill gärna kunna gå och reser sig mot allt. Vi åkte och köpte en Brio gå-vagn till honom så nu kryper han fram till den, reser sig upp, och går! Sååå duktig kille <3
Igår reste han sig upp mot sin moster, släppte henne och stod själv en stund!!

Och så har han skaffat sig ett humör. Envis som en oxe :-)

Lite pics:

 Tisdagar är Milos och Alexs "Day of fun" och förra veckan var vi i Valla och busade omkring :-)
 Alex åt både bulle och glass och var otroligt nöjd. Jag resonerar som så att lite socker har ingen dött av och jag är ju uppvuxen på kalaspuffar och rostat bröd med marmelad och är varken fet eller sockerberoende :-) Ät allt med måtta så lever du ett gött och fint liv :-)
 Nu kan vi ta med oss leksakerna ut och det är såå mysigt att sitta ute. Jag var optimistisk och tog med mig tidningar ut som jag tänkte läsa när Alex lekte fint på filten. Jag hann bara öppna tidningen och så hade Alex krypit iväg och satt och mumsade på en pinne och några nävar gräs..
 Gunga är roligt som tusan. Och extremt bra för balanssinnet och barns utveckling!! Så swing it!!
Spännande med trappan...
 Lite suddig bild men han är i farten så att säga :-)


6 kommentarer:

  1. Vad härligt och vilka fina bilder på sötungen! Ja nu händer det sannerligen mycket! Ida kryper också som en liten vessla och stoppar allt i munnen :-) står upp med stöd men ställer sig än så länge bara upp på knä själv. Men hon övar varje dag nu, målmedveten att snart kunna även det :-) Som sagt, var är våra små bebisar?! :-D

    SvaraRadera
  2. Ja visst går det fort! Och det är så roligt att se hur ivriga de är att lära sig saker :-) Nu är det inte en lugn stund du :-)

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina bilder! Han är en så stor kille:)Och grattis i efterskott och bra att du blev frisk utan operation. kram storken

    SvaraRadera
  4. Stolt som en tupp ser han ut när han går med vagnen :0) haha sååå söt!

    SvaraRadera
  5. Din lille plutt, redan 9 månader!!! Jisses vad tiden går fort ibland. Och han är ju så söt så söt att man bara vill pussa på honom!

    SvaraRadera