måndag 6 maj 2013

Valborg

Vi brukar alltid vara hemma hos oss på Valborg och fira men i år kände jag att jag inte orkade då vi renoverade och så skulle jag ha kalas den fjärde så vi var hos syrran i stället. Vi bor på samma sträcka där alla motorcyklar åker förbi så det funkade ju det också :-)

 Värdinnan

 Rille och syster

 Milobus

 Mormor, Alex och jag

Kärlek <3

Vi grillade och tittade på motorcyklarna och efter det så bajsade Alex och vi skulle byta. Då lossnar bandaget och stent och allt. De sa att det kunde hända. Alex gråter i panik så vi slänger in honom i bilen och så åker vi hem och jag springer in och ringer till barnkirurgiska. "Åk till akuten" säger sjuksköterskan först men sedan säger hon att det var hon som hade hand om oss när vi var så vi får komma upp till dem så ska hon kolla på det. 

Åker i ilfart in. När jag kör på hundra-sträckan kör en biljävel ut framför mig så jag får bromsa. Det var ingen efter mig men ändå hade den så bråttom ut. Jag blev så arg så jag hängde på tutan TUUUUUT. TUUUUUUUUUUUUUUUUUT TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT Hade lust att hoppa ur bilen i farten, springa ikapp den andra bilen och...ja.
Ja satan vad man arg man blir när ens barn lider. Alex grät i panik hela vägen in. Jag inser att jag är en tigermamma (märks det inte på mitt humör så avslöjas jag på grund av ränderna på magen :-) ).

Upp till barnkirurgen och där tar de bort allt och Alex är såååå duktig. Detta skulle de ändå göra på torsdagen. Då med lugnande och smärtlindring, nu utan något. Men det gick fint och när de fått bort allt blev han sitt vanliga glada jag igen. 

Stor röd ros till personalen på barnkirurgiska avdelningen!

1 kommentar:

  1. Hahahaha ja, när det gäller sina barn kan man gå över eld och vatten....!! Fina bilder och tur att allt gått så bra med Lill prinsen ~<33

    SvaraRadera