söndag 19 maj 2013

Poolhäng, pinnar med wow-factor och glass i stora lass!

Danne reste ju som sagt på fisketripp i lördags men vi roar oss kungligt vi. Lördagen spenderades hos mormor och morfar med moster och kusin Milo. Grabbarna badade i pool på deras altan och det var sköj. Tills kusinen började skvätta vill säga. Milo äääälskar att bada och vill gärna simma, hoppa och plaska. Alex vill helst sitta och hålla i ett decilitermått eller gå sakta utmed kanten :-)

 Milo trivs som fisken i vattnet :-)

 Skrutten <3
På kvällen blev det grillning hos moster, Rille och Milo. Milo saknade Danne och undrade hela tiden vart han var? Till slut sa han "Assel (Alex) hämta Danne". SÖTIS!
Sedan for vi hem. Alex somnade och jag tog min stora godisskål och såg på Eurovison men snarrrkkk. Mäktigt dock att de fick Zlatan att medverka :-P

Idag började vi dagen med en långpromenad. Sedan sov Alex och jag skrotade omkring mest. När han vaknade plockade jag ner några körsbärsgrenar och satte in i vas. Alex äääälskar pinnar och var så nöjd. "åååhhh wooow" sa han hela tiden.
Lyckan var total när han fick en egen pinne att vifta med :-)

 Sen prövade vi skor. Alex har fått ärva av kusin Milo och finast var gummistövlarna tyckte Alex. Jag tyckte att Nike gympaskor verkade vara trevliga att börja med men oj så irriterad han blev av att ha skor på. De åkte av snabbt om man så säger :-) Alex var besviken, han trodde att han fått skorna för att slicka på.

Sedan for vi hem till mormor och morfar (kommer hänga mycket där känner jag. Mer än vanligt menar jag :-) ) Där bjöds vi på slottsstek och det tyckte Alex var fint! Sedan gjorde mamma och jag varsin glasstrut och Alex nöjde sig inte med att bara smaka. Nej nej, Han skulle HÅLLA SJÄLV. Och han tog inga små tuggor heller! Jeees, I said a bite!!!

Tokfrans! 


2 kommentarer:

  1. Vad kul med egen liten pool hemma :-). Arvid älskar också bada, kanske vi skaffar också in en mindre som får plats på balkongen.
    Kram

    SvaraRadera