lördag 13 juli 2013

Jag fyndar! På loppis, men mest hemma :-)

Idag åkte jag, mamma, syster och Alex på loppis. En väldigt trevlig och bra loppis får jag säga där Alex fyndade. Och charmade alla :-)

Efter det åkte jag och Alex hem till mor och far och jag letade reda på min gamla gunghäst. Vilka minnen! Älskar den sååå.
Var även ute i deras loge och rotade en snabbis och där hittade jag även en fin stol och en bra lampa som jag ska spraymåla. Ska leta vidare. Det är nästan bättre än en loppis :-)

Idag har det varit väldigt varmt så Alex har badat i baljan ute. Det är såå roligt tycker han och satt i länge och väl. När Alex sen vilade badade jag mamma och pappa i deras pool som de just skaffat. Satan vad skönt. Och roligt, Jag och mamma plaskade runt som två fiskar och jag kände mig som ett barn igen som njöt av sommarlov :-) Livet är fint ibland ni!
 
Min gunghäst!
Först tänkte jag att jag skulle måla om den, såg att Kitty Jutbring målat om en gunghäst turkos och den blev så himla fin. Men jag vet inte. Förstör jag den? Hmm jag avvaktar nog ett tag och känner efter lite..

Idag gick han fem steg imorse. Ikväll gick gick han sju! Det tar sig som pyromanen sa...

3 kommentarer:

  1. Vilken jättefin gunghäst!! Den är superfin dom den är :)

    SvaraRadera
  2. Oj, va svårt! Jätte fin som den är ju! :0)

    SvaraRadera
  3. Jo den är ju faktiskt fin som den är så har bestämt att den får vara så. Blir ju liksom en annan häst om jag målar den och inte min gamla pålle :-)

    SvaraRadera