onsdag 31 augusti 2011

Tur i oturen?

Just de, ringde ju rmc för att se när vi snabbt skulle komma igång igen. Jag trodde att vi snabbt nu skulle köra igång igen med hormoner, nässpray, sprutor och tjo och tjim och så äggutplock och så insättning. Men så var det ju inte riktigt. Näe, först skulle vi prata med en läkare för att se hur vi skulle gå vidare.
- Vill du ha en telefontid eller vill ni komma hit och prata med läkare?
- Då kommer vi nog helst in så att vi båda kan vara med, svara jag.
- Ja, det är ju bra. men då skickar vi en kallelse på en tid.
- Jaha, tar det lång tid?
- Det är ju väntetid kan inte säga exakt men det blir ju inget den närmaste månaden iallafall.
Å där brast det igen. DENNA JÄVLA VÄNTAN! Jag orkar inte vänta, jag orkar inte.

Men några timmar senare ringde telefonen igen. Rmc igen.
- Hej vi har fått in ett återbud nu på måndag den 5:e september. Vill du ha den tiden?
OM JAG VILL! Så nu på måndag ska vi få prata med läkaren. :-)

2 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt att det inte blev någon ET. Man hoppas så och sen är det plötsligt över. Och väntan tär sönder en men du måste orka för en dag händer det! Så det så.
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Skönt med en tid snabbt ändå! Jag såg att du häromdagen funderade på adoptionskö - jag säger Gör! Orkar man inte tänka är AC störst och med flest länder. Och gift er om ni inte är gifta. Vi har gjort sju försök utan att lyckas - och jag är väldigt glad att vi ställde oss i kö i rimlig tid. Vi är på väg mot barn, på något sätt! Vi har ÄP denna vecka - jag hoppas att det inte blir som för er. Det är lätt att ta den första biten för given... men inget är säkert.

    SvaraRadera