onsdag 26 oktober 2011

Äggutplockningsdagen

Jävlar i min lilla låda vad det gjorde ont att plocka ut ägg den här gången! From the top:
Igår var det upp tiddigt och så iväg till rmc. Halv åtta var jag på plats och var så otroligt trött. Vi fick vänta cirka tre timmar innan det var vår tur men jag slumrade till och från så tiden gick rätt snabbt ändå. Smärtstillande, kanyl i armen och så på med vackra sjukhuskläderna. Sen var det vår tur. Har ömmat rätt fint i äggstockarna den här gången så jag kände på mig att det skulle göra ont. Förra gången gick ju rätt bra och hon gav inte så mycket smärtstillande då. Vågar inte ge mig så mycket eftersom jag är så liten i kroppen. Sen fram med den låååånga nålen och så var vi igång. Jag kved typ hela tiden och en gång ryckte jag till så förfärligt att läkaren hoppade högt :-) De sa att de såg på mina ögon att jag var "borta" och ropade på mig "hallå hör du oss" Ja jag hör er va faan men jag har fullt upp med att hantera SMÄRTA! Ojojoj hur ska jag klara att föda barn??
Sperman var finfin och de fick ut 20 ägg!! Gött! Hoppas bara att de är mogna och att många blir befruktade, sist blev det ju ICSI dvs de fick injicera sperman i ägget. Denna gång klarar de förhoppningsvis sig själva.
Imorrn ska vi tillbaks och sätta in embryo och sen börjar de ångestfyllda veckorna bestående av VÄNTAN då man slits mellan hopp och helvete.
NU ÄR DET FAAN MIN TUR!
Idag är det väldigt ömt, känns som att äggstockarna ska trilla ut och det gör ont när jag går. Förhoppningsvis känns det bättre imorgon!
Lucky number three <3

2 kommentarer:

  1. 20 ägg!!! Det är ju kalasbra ju!!!

    Hoppas att det finns ett antal bebisar i dessa 20!

    SvaraRadera
  2. Mycket bra skörd :)!!!! Jo, känner igen den där smärtan...men min kompis som hade superheltotroligt-ont vid äggplock sade att när hon födde barnet tyckte hon att äggplocket var värre i smärta:)

    SvaraRadera