onsdag 6 mars 2013

Vårkänslor

Hej igen! Här har vi legat sjuka. Det började med att jag på blev magsjuk. URK alltså. Fick otroligt ont i magen och sen på kvällen spydde jag som en gris. Hur ska detta gå inatt med en ammande bebis?? tänkte jag. Och så vaknade Alex klockan 22. Och 22.20. Och så klockan 22.45. Och han ville bara bli vaggad i min famn så där satt jag med en bebis på min ömma mage och vaggade honom. Mådde så illa och ville bara lägga mig ner och sova. MEN då hände det. Alex sov HELA natten fram till 6. Det har bara hänt en gång förut. TACK snälla lilla perfekta du!!
Sen blev D sjuk. Alex blev förkyld.

I söndags var vi på benen igen och det firade jag och Alex med att städa, baka två sorters bullar, ta en promenad i vårsolen samt arrangera björkris och tulpaner för att öka vårkänslan. Längtar såå enormt till påsk. Har redan tagit in påskris och satt lite fjädrar i :-)


Igår tog vi med en påse bullar och åkte hem till moster och kusin Milo och fikade och myspyste :-)

2 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt med magsjuka :-( Vi fick det före jul och jag smittade Ida... :-( Blev att åka till akuten då vi inte fick i henne vätska och hon kissade inte... Tur att Alex klarade sig från just kräkningar! Och att han lät mamman sova... :-) Vad du är duktig som städar och bakar! :-) Tycker knappt jag hinner någonting numera, en liten tjej vill ha (nästan) konstant uppmärksamhet ;-) Är glad om jag hinner laga nån mat ;-)

    SvaraRadera
  2. Usch stackars Ida!! Ja jag är såå glad att Alex inte blev magsjuk. Och megaglad att han lät sin mamma få sova :-)
    Vissa dagar hinner jag massa, andra ingenting :-) Beror på Alex humör men oftast är han lätt att underhålla! Och sover han i vagnen ute så hinner jag en hel del härinne!
    Kram

    SvaraRadera