lördag 19 november 2011

Den ständiga oron

Jag kan inte skaka av mig denna oro som ständigt gnager i bakhuvudet, i hjärtat. Jag är så orolig hela tiden och livrädd för att något ska hända. Häromnatten hade jag ständig magvärk och kunde inte sova, bara väntade på att det skulle börja forsa blod och allt skulle vara över... Är det fler som haft så i vecka 6?
Svullnaden har gått ner på magen och den är inte lika öm längre. Bra eller dåligt? Brösten är fortfaradne ömma men inte lika mycket som förut. Bra eller dåligt? Med lilla bönan mådde jag fruktansvärt illa på morgnarna men nu gör jag inte det. Bra eller dåligt?
Förstår att det kan vara olika symptom och att ingen graviditet är den andra lik men just nu vill jag bara ha tydliga tecken på att dem/den finns där.
Den ständiga oro, jag blir galen. Den tar ju bort all glädje över att faktiskt vara gravid. Jag vill bara att det ska bli den 1 december så jag får se att de lever och mår bra.
Grattis Marielle till plusset! Så glad för din skull :-)

1 kommentar:

  1. Åhhh, tack fina du! :)
    Skönt att ha någon att följa som bara är en dag innan mig själv! :) Men som sagt, denna jäkla oro, vi får stötta varandra i detta! Så jobbigt att gå att oroa sig så mycket när man egentligen bara vill vara glad och njuta utav detta! Men den tiden kommer nog den också! :)
    Magvärken känner jag igen, har haft riktigt ont idag, som mensvärk fast lite värre!? Och inte gör det oron till det bättre.. Men dom säger ju att växtvärken kan vara som mensvärk.. Vad vet jag! Kom ju inte så här långt sist..
    Tack så jätte, jätte mycket igen! :D

    2012 är vi mammor! <3

    Kramar!

    SvaraRadera