torsdag 10 november 2011

Testdag idag!

Idag är det den officiella testdagen så testade imorse. Ett tydligt plus!Härligt!
Ringde till rmc med de glada nyheterna och fick tid den 1 december för ultraljud. Längtar! Ska bli spännande att se hur många de är och att de mår bra.

Har ont i magen. Den är troligt öm och ibland får jag nästan magknip. Blir så orolig. Frågade rmc idag om det var normalt och hon sa att det var det, speciellt eftersom jag hade så många äggblåsor. Och blir man gravid så kan symptomen förvärras. Är det någon mer som känt såhär??
Är ju livrädd att få missfall eller att de vandrat ut i äggledaren och det slutar med utomkved igen...
Men det är väl såhär det är, när man är barnlös så är man ju så rädd att något ska gå fel, man tror knappt på att mirakel kan ske...

3 kommentarer:

  1. Åhh, tack så mycket för dina tummar!! :)
    Kul att du har fått tid till vul, vilken lycka! Kommer att hålla mina tummar allt jag har för att det ser bra ut! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Härligt lilla bönan att plusset är så starkt! Jo, men jag hade super ont i magen, både magknip och mensvärk om vartannat samt äggstockarna var svullna och stora. Äggblåsorna (fast de är tömda) kan fortsätta att växa pga. graviditetshormonerna och då förblir magen sjuk/öm för en tid. Som sagt kan symptomen förvärras ju mer hormonerna stiger. Mina var förstorade i ungefär 3 månader (typ 7cm i omkrets). Sedan blev de mindre ömma och mindre. Jag tycker det låter fullt normalt att magen är öm. Håller tummarna för Ultraljudet!

    SvaraRadera
  3. Tjoho så underbart! Stort grattis :)

    Kramar!

    SvaraRadera