måndag 28 november 2011

Tvillingar

Rmc ringde på utsatt tid och jag berättade för henne om blodet och min oro för utomkvedshavandeskap igen. Hon tyckte dock inte att jag skulle oroa mig då det var så pass lite blod och jag inte kände någon smärta (förutom den i hjärtat då). Så hon tyckte att jag skulle ha lite is i magen tills på torsdag då vi skulle göra ultraljud. Men det brast för mig och jag grät i telefonen så hon bad mig vänta för att se om hon kunde hitta en ledig tid imorrn. När hon kom tillbaka sa hon; Nä jag hör att du är så ledsen och orolig, hur dags kan du vara här?
Jag ringde D på jobbet som kastade sig i bilen och hämtade mig och sen bar det iväg till rmc. Väl där så gjorde läkaren ultraljud och konstaterade tvillingar. Den ena hade ett fint starkt tickande hjärta och tårarna rann nerför mina kinder av glädje. Min fina lilla med sitt tickande hjärta <3 Tyvärr hade den andra nog dött. Hon kunde inte vara helt säker men tyckte att det såg ut som mycket blod i och kring fosterblåsan. Självklart är jag ledsen för den som inte klarade sig men mest glad för den som faktiskt lever och finns kvar hos oss. Snälla stanna kvar hos mamma och pappa nu!! Fick en bild på vårt hjärtegryn som jag satt och stirrade på länge sen. Det är bara ett litet litet gryn men det är vårt gryn och det finaste gryn jag sett!
Hon ville träffa oss om en vecka igen så på onsdag ska vi tillbaka för ytterligare ett ultraljud. Ååhh håll tummarna för mitt lilla gryn nu <3

2 kommentarer:

  1. Åhh lilla gumman! Har inte varit på nätet tidigare idag och blev heelt chockad nu. Vad tråkigt att ena tvillingen inte var vid liv, kanske det är därför du hade en liten blödning. Det är ju så vanligt. Ja, du gör rätt i och glädjas nu destu mer över det lilla gryn som lever. Nu bönar och ber vi att allt ska gå bra! stoora kramar. Och tack för awarden:)

    SvaraRadera
  2. Åhhhh!! Vilken underbar och samtidigt tråkigt nyhet! Jätte tråkigt att den ena tvillingen inte var vid liv, men helt underbart att ni faktiskt fick se att hjärtat slog på den andra! <3 Magiskt!!

    Nu håller jag alla tummar och tår jag har för erat lilla gryn!!

    Kramar!

    SvaraRadera