torsdag 23 februari 2012

Om örat

Förra veckan var jag som bekant hemma med världens megaförkylning. Har nog aldrig varit så snorig som då. I fredags började jag må bättre. Då blev Danne sjuk med 40 graders feber. På lördagen mådde jag toppen. På natten vaknade jag vid tre med världens smärta i örat. Trodde att jag legat konstigt på örat men det blev bara värre och värre. Söndag-natten satt jag upp och tjöt mest hela tiden, tuppade av då och då av trötthet. I måndags var jag på vårdcentralen. Läkaren konstaterade då akut öroninflammation och jag fick antibiotika och blev sjukskriven till och med onsdag.
- Kommer jag att kunna sova inatt nu? frågade jag
- Jadå, antibiotikan verkar snabbt och imorrn kommer du att må mycket bättre.
Nej det gjorde jag ej. Samma smärta och ingen sömn knappt. Har även spytt som en gris dessa dagar. Vet inte om det berodde på smärtan eller på att bebis var arg för att jag knappt kunde äta.
Örat blev ej bättre så ringde vårdcentralen igen på onsdag och frågade om det skulle vara så här och hur skulle jag kunna arbeta på torsdagen.
Snorkig sköterska säger då att det tar 3 dygn för antiobiotikan att verka så jag kan nog arbeta imorgon torsdag , förhoppningsvis släpper det idag.
Det släpper ej. Så ringde imorse igen. Fick nu prata med förstående sköterska som sa att det kan ta flera dagar innan antibiotikan verkar. Hon säger att läkaren ska ringa upp och det gör hon sen och sjukskriver mig veckan ut. Sa att jag skulle höra av mig om det inte blivit bättre i mitten av nästa vecka.
Hallå där! Först skulle antibiotikan verka redan första dagen, sen efter tre dygn, och nu kan det ta upp till flera dagar?
Så nu är det bara att fortsätta knapra antibiotika, panodil, ta nässpray och tryckutjämna. För på måndag ska jag faan vara tillbaka på jobbet!!!

2 kommentarer:

  1. Åh grattis till att allt såg bra ut på strukturultraljudet :) Och krya på dej nu! Själv är jag oxå sjuk nu :(

    SvaraRadera
  2. Nämen gumman , fy så jobbigt <3 Typiskt Vårdcentralen att hålla på så där, på dom bara! Hoppas du mår toppen och är tebax på måndag , jag har en tösabit här som saknar dig sååååå <3

    SvaraRadera