onsdag 15 februari 2012

Vem är jag?


Jag har varit i valet och kvalet huruvida jag ska fortsätta med bloggen. När jag startade lilla bönan var det för att jag befann mig i helvetet och behövde stöd från er andra som visste hur det kändes. Och ni har hjälpt mig något otroligt! Nu är lilla bönan gravid men betyder det att hon inte finns längre?  Nej, hon finns och hon minns hur det känns att leva med tron att man aldrig ska få bli gravid eller få ett litet barn. Det är en del av mig och kommer alltid att vara. Och jag är fortfarande rädd. Livrädd att något ska hända och att jag åter ska befinna mig i helvetet.
Men nu tänker jag inte längre vara anonym. Så detta är lilla bönan i verkligheten:
Jag heter Kriss och bor tillsammans med Daniel, also known as Klinga, och våra två hundar, Gismo och Nellie, i ett hus på landet som vi köpte för snart två år sedan. Här trivs jag utmärkt!
Vi har försökt få barn i snart 5 år. 5 jävliga år.
Men nu är jag äntligen gravid och lilla grynet beräknas komma den 16 juli. Jag längtar så jag nästan spricker :-)
Min bästa vän och mitt största stöd är min lillasyster. Fina Emma. Hon har funnits vid min sida genom allt och stöttat, pushat och förstått. Hon är mamma till lilla M. Lilla M är sötaste Milo och han blir ett år i mars. Han är en riktig liten rackarunge som vet vad han vill. Han kommer att lära sin lilla kusin massa hyss :-)  Rickard är hennes karl och han och Klinga gillar att fiska mest hela tiden. Det gör inte oss tjejer nåt, för då myser vi och hittar på bus :-)
Jag är förskollärare och trivs som fisken i vattnet. Vill även utbilda mig till specialpedagog och så småningom bli förskolechef, vet bara inte hur jag ska hinna med allt... :-)
Ja det var lite om mig...
(På korten är jag i vecka 17 och 18)

3 kommentarer:

  1. Hej Kriss! Vad fin du e!!!

    Jag tycker det är ett fint beslut att behålla bloggen. Vi är många som följts åt en lång tid. Man blir ledsen när någon slutar blogga, för det känns lite som om att förlora en vän. Jag ska också "komma ut" när jag kommit tillräckligt långt i graviditeten så jag känner mig säker.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, måste bara få börja med att säga vilken underbart fin mage du har, kul att få se bild på dig och magen. :) Sen också kul att få lära "känna" dig som Kriss och få veta mer om dig. :) Verkligen jätte kul att höra att du ska vara kvar här i bloggvärlden. :)

    Hoppas allt är bra annars med dig och liten? Kommer att hålla alla tummar jag kan på ditt RUL och jag förstår din oro till fullo, var själv nyss där. Men jag tror verkligen att allt kommer att vara bra och att ni kommer få se eran liten och njuta utav det ögonblicket!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. ja, instämmer att det var jättekul att veta mera om dej och ditt liv. Nu gäller det bara att jag själv ska vara lika modig på min blogg:) Din bebismage är verkligen superfin!! hälsningar "storken" från när storken flyger förbi.

    SvaraRadera