lördag 7 april 2012

För ett år sedan...

...var jag så ledsen. Jag minns inte vilken av alla gånger som misslyckats men jag minns att jag var ledsen. Orkade inte riktigt med livet. Då tog jag ledigt från jobbet och åkte hem till syster och lilla Milo som bara var dryga två veckor. Vi bara myste en hel dag. Jag minns hur jag höll i lilla Milo och tänkte att jag aldrig skulle få uppleva det där själv. Men jag var så lycklig för att han fanns och jag har älskat honom sedan jag träffade honom första gången. Han är alldeles underbar. Och min syster likaså. När jag var som mest nedslagen fanns hon där. Hon sa att hon inte visste vad hon skulle säga men hon sa alltid de rätta sakerna. Hon var stark åt mig när jag inte orkade vara det. När vi var ute och gick en promenad med Milo den dagen fick jag köra vagnen. En så liten sak men så stor för mig.

Idag har jag en liten kille i min mage som jag redan älskar så det gör ont. Jag är lycklig. Eller lyckligare än lycklig. Men jag minns. Jag minns hur ont det gör att tro att man aldrig ska få barn. Att tro att man aldrig ska få vara lycklig på riktigt. Och jag lider så med er alla som fortfarande kämpar. När det gör ont i er så gör det ont i mig. För jag glömmer aldrig...

 Jag och Milo <3
Milo dryga 2 veckor
Tro på mirakel <3

4 kommentarer:

  1. Jag känner precis igen mej i det du beskriver. Fortfarande sticker det i hjärtat då jag tänker på barnlösheten. Åh så kul att fara på ultraljud och kolla hur han ser ut. I v.20 kollade vi och måste säga att han verkligen oxå såg ut så som på bilden:)

    SvaraRadera
  2. Hej! Sen du nämnde att du kommer köpa en Tako jumper x till din lille så har jag googlat på den och tycker den verkar toppen (väntar också barn i sommar). Vad som gör mig fundersam är varför den är så billig när den har så många funktioner... Förstod att din syster hade den, skulle du kunna skriva vilka du tycker fördelarna är med vagnen så vore jag jättetacksam! Hur är babyskyddet, är det säkert och godkänt enligt alla regler? Det är ju en djungel det där m barnvagn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!
      Ja visst är det en djungel det där med barnvagnar. Finns ju hur mycket som helst... Jag har inte så stor koll på alla regler osv måste jag säga utan går enbart på hur jag tycker att syrrans vagn är. Den är lättkörd och smidig och går att plocka ihop på en mängd sätt vilket gjorde att den föll mig i smaken. Syster har inte haft några problem alls med sin men mer vet jag tyvärr inte...
      Har du någon blogg? Eftersom du också ska ha barn i sommar så skulle den vara kul att läsa i så fall :-)

      Radera
  3. Hej! Tack för ditt svar! Det blir nog en sån vagn, tycker som sagt den verkar toppen :) Tyvärr så har jag ingen blogg... men tycker mycket om att följa andra blivande mammor, känns på nåt vis som att man delar upplevelsen fast man inte känner den andre annat än genom bloggen. Jag är i nästan samma v som du (25) och nästan lika gammal (29) så din är extra kul att följa :) Sen kan jag känna igen mig i din längtan och oro, har också längtat många år. Träffade kärleken "sent", dock hade vi inte svårt att bli gravida men jag fick ett missfall första grav i v 13 som tog hårt. Så jag oroar mig mycket denna graviditet men försöker att njuta emellanåt också :-)

    SvaraRadera