tisdag 8 januari 2013

Comsi comsi våren

Vår lilla plutt börjar verkligen bli stor! Var på Bvc och Alex väger nu in på 7,7 kg och är 68 lång!! Tiden bara springer iväg, har redan varit hemma ett halvår. Nu blir det att snåla ännu mer på föräldradagarna så skrutt kan vara hemma så länge som möjligt. Önskar att jag kunde vara hemma mamma för alltid. Kanske jobba 2 dagar i veckan? Perfekt ju om livet vore så :-)

Snart är det dags att döpa brorsans lille son. Då ska jag få bli fadder och det med stolthet :-) Nu måste jag hitta en bra present. Tips någon??

Nu har D börjat jobba dag igen så nu känns det som om vår vardag börjat. Känns skönt och jag & Alex ska försök hitta lite vardagliga rutiner. Inatt vaknade skrutt bara en gång så det var ju skönt :-) Och han är så duktig och sover sött i sin säng. Jag saknar honom i sängen dock ;-) Alex är nu inne i en period då han är rädd för ljud. Speciellt papper som prasslar. Men oftast när Alex blir rädd tittat han på mig, jag säger att det inte är något farligt och ler, han litar då på mig och ler han också. Det är en så fin stund. Vilken tillit, den värmer så oerhört!

Nu längtar jag verkligen till våren. Provade en jeansjacka när mami och jag shoppade igår och blev sååå sugen. Men liiiite tidigt ju, imorse hade det kommit snö igen :-(

Ett sådant rörigt inlägg men skriver från mobilen och då blir det mest blaj. Syrran tjatar om uppdatering hele tiden :-) och hon är en av de jag träffar mest så hon vet ju redan allt :-D

4 kommentarer:

  1. Roligt med en update! Även om det bara är blaj, haha. Kul att veta att ni mår bra osv :O) Ja tänk om man fick vara hemma jämt, underbart, skulle nog ha 10 busar då ;O)! Å du Gangnam style är ju kul ju, komsi komsi så ska jag lära dig dansen! Den dansen är himlans kul efter några cider oxå ;O) hahahahahaha! Puss på dig å Prinsen! Kramisar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja det kanske är drickat som saknats för att uppskatta stylen :-P
      Pöss

      Radera
  2. Fler än syrran din uppskattar att du uppdaterar :-) Jo du, har du några fasta rutiner med Alex? Jag har ju också en 5 månaders och tycker inte den ena dagen är den andra lik... och det är ok med mig men tänker att dottern kanske skulle behöva mer rutiner.. Som det är nu vaknar hon olika tider på morgonen, kan vara mellan 8-10 beroende på när hon vaknade och åt på natten. Sen kan det gå allt mellan 2-5 timmar mellan att hon vill äta men kanske äter hon i genomsnitt var 3:e timme. Sover har hon plötsligt börjat göra mycket mindre dagtid, från att ha varit en riktig sömntuta kan hon nu lätt vara vaken 4 h i sträck för att bara sova kanske 30-60 min... Lite nytt att vänja sig vid :-) För natten somnar hon mellan 20-22, inte heller där lyckas jag få in nån rutin... Och sen vaknar hon en gång på natten och en gång tidig morgon för mat oftast. Hur ser det ut för er??

    SvaraRadera
  3. ... föresten lite kul för våra barn är exakt lika långa och väger nästan på pricken samma :-) min tjej föddes 2/8 :-)

    SvaraRadera