fredag 11 januari 2013

Det är ju snart helg!

Idag åkte jag till frissan för att fixa burret. Har alltid haft tjockt hår och när jag var gravid blev håret underbart, har nog aldrig känts så tjockt och friskt. Men nu är det i sämre kvalité än nånsin och håret rasar av känns det som. När Alex ammas brukar han pilla i mitt hår men tar han tag så har han halva frisyren i handen. Så idag var det dags att rensa ur och klippa bort allt slitet! Mamma passade Alex under tiden. Först tänkte vi att hon skulle följt ned till frissan men syrran tyckte det var absurt och sa att det inte räknades att lämna sitt barn/ vara barnvakt om man befann sig typ en meter ifrån varandra i samma lokal. Så då skärpte vi till oss och mamma/mormor var här hemma med Alex medan jag klippte mig.
Jag saknar verkligen min skrutt när jag är ifrån honom. Allt hade såklart gått bra. Men det gick fort hem från frissan kan jag säga! ;-)

Igår var jag & Alex, mamma och syster på stan och köpte doppresent till lilla Mike. Vi tog även en fika och Alex tyckte att det var så roligt och flirtade med sin moster så det stod härliga till :-) Vi gick även in på Polarn & Pyret och de har ju såå mycket fina grejer, men ganska dyrt. Jag köpte en fin vårjacka till Alex och Emma en väst till Milo. Vi stod där och funderade på hur vi skulle sälja in detta till våra karlar på ett bra sätt. Syrran är en mästare på argument visade det sig. "Det är ju torsdag", "det är snart helg!" medmera. Jag köpte alla argument. När jag kom hem visade jag jackan för Danne och sa "det är ju snart helg!" Han tyckte inte det hörde till saken så jag använde istället "tänk vad lång tid det tog att få honom, vårt första barn, vår son ska väl ha en fin vårjacka". Och så putade jag lite med tuttarna och så var saken i hamn. :-)

2 kommentarer:

  1. Jag tappar också fruktansvärt mycket hår, jag klippte mig, men hjälpte inte. Jag tror det blir så så länge jag ammar...
    Har du hört/fått något bra tips förresten vad man kan göra mot håravfall när man ammar?
    Ha en fin helg,
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog på grund av amningen. Min frisör trodde det berodde på amningen och allt barnet "tar" när det ammar så hon menade att det kunde vara bra med lite extra tillskott typ vitaminer..
    Känns som jag ska bli flint, hela hårbotten kliar :-P
    Trevlig helg!! Kram

    SvaraRadera