måndag 28 januari 2013

Perfekt helg

Vilken härlig helg det blev. Fredagen inleddes med lite shopping med mamma. Vi var  förbi syrrans jobb och handlade lite och jösses vad fnissig jag blir när Emma sitter i kassan. Helt crazy vad jag blir till mig i trasorna! :-)
Sen for vi vidare till IKEA så jag äntligen kunde köpa mina korgstolar till köket. Emma joinade oss när hon slutat och bjöd oss på både lunch och fika :-) Och köpte en docka till Alex som han fick syn på på Ikea och var sååå glad åt. Den skulle han ha! Så moster öppna plånboken i fredags får man säga!
På kvällen åt vi kebab i all hast då Danne höll på att hämta och installera nya tv:n Imorrn ska han och Rille se fotboll och då måste den vara på plats! 

Lördagen åkte jag och syster och våra pojkar till gammelfarmor (vår farmor) och fick smaskig lunch och fika. Det är så roligt att hon finns och får uppleva våra barn. Det pratade vi om och så fick vi alla tårar i ögonen. Fina farmor <3 En stor del i våra liv.

Sen blev det att handla lite inför kvällen då grabbarna, som varit och fiskat, skulle se på fotboll på nya tv:n och så skulle vi alla äta gott. Grabbarna kom hem, knäckte varsin öl och bänkade sig framför tv:n för att inse att det inte visades nån fotboll från premier league. Besvikna killar kan jag säga.
Jag lagade potatisgratäng och inbakad fläskfile med röra som alla tyckte var mycket gott. Kul!
Under middagen satt vi i mina nya underbara korgstolar (LOVE THEM) och diskuterade livet och dess framtid, syskon och utlandsresa. I höst tänker vi att vi 6 ska åka tillsammans och jag lääängtar! Sen ska det göras barn :-)



Livet är underbart med er!

Söndagen spenderades med storhandling, långpromenad och filmmys. En helt perfekt helg om ni frågar mig!

3 kommentarer:

  1. Mysigt :O)! stackars grabbarna, hahahahaha

    SvaraRadera
  2. Riktigt schyssta framtidsplaner det där :D

    Vi har likadana korgstolar på altanen på sommaren. Är det kallt är det bara att lägga mysiga filtar i dem (jag önskar mig fårskinn - sååååå mysigt en sval sommarkväll, kanske vi har råd med nu när vi inte behöver köpa en massa barn-försök :))

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Låter som ni haft en alldels underbart mysig helg. :) Och vilka underbart härliga framtidsplaner ni har! :)

    Åh tack så mycket för din kommentar, det värmer. <3 Ammelie hälsar att Alex är minst lika söt! :) Dock så har det inte blivit bättre utan blev samma visa nu ikväll, men jag som mamma hoppas verkligen att BVC har någon lösning på det hela, för att se henne ha så här ont och jobbigt varje gång är något vi alla vill slippa.. Så bara att hoppas! Kram!

    SvaraRadera