tisdag 8 januari 2013

Summa summarium 2012



Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag blev äntligen mamma <3 Till världens finaste lillkille <3
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Min bror fick en liten pöjk, lilla Mike <3 Och lilla E i Norge födde <3
Dog någon som stod dig nära?
Nej.
Vilka länder besökte du?
Alltså; jag lämnar ju inte gärna Svedala ;-) 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Nej, det känns faktiskt som om jag har ALLT!
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

28 juli <3  Världens bästa datum enligt mig!
Vad var din största framgång 2012?
Att jag efter alla år av kämpande fick bli mamma!
Största misstaget?
Att vi inte filmade förlossningen. Nästa gång, då blir det filmtajm!! hahaha
Bästa köpet?
Babynestet.
Vad spenderade du mest pengar på?
Alla saker till Alex. Men sååå värt det!
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alex <3
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Gangnam style trots att jag knappt lyssnat på den och hatar den. Är det ens en låt egentligen?? Eller är det bara en gubbe som hoppar upp och ner och sjunger samma sak om och om igen. Och igen. Och igen!
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Sååååå mycket gladare. Positiv och levnadsglad igen ;-)
Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat tro. Njutit.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig hela tiden.
Blev du kär i år?
Var redan så kär i min D. Men nu blev jag kär på nytt, i pappa D <3
Favoritprogram på TV?
Bonde får jag väl säga då det är det enda jag följt.
Bästa boken du läste i år?
"Att möta sin förlossningsmärta". Jag tror faktiskt att den hjälpte mig lite. Alla hade så fruktansvärt ont i den och trodde att de skulle spricka eller gå av på mitten. Jag väntade hela tiden på att jag skulle splittas itu att helt plötsligt var lillkillen ute!
Största musikaliska upptäckten?
Att Darin har en underbar pipa och att Uggla är fantastisk förstod jag efter "Så mycket bättre".
Något du önskade dig och fick?
Ja.
Något du önskade dig och inte fick?
Ja, men det gör inget om hundra år.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Bjöd till kalas och vi satt ute och frös. Jag var tjock och lycklig :-)
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nix.
Vad fick dig att må bra?
Min lillkille <3
Vilken kändis var du mest sugen på?
Tom Cruise. Men bara som Ethan Hunt.
Vem saknade du?
Jag saknade min lillkille så fruktansvärt mycket. Speciellt de två veckorna över tiden.
De bästa nya människorna du träffade?
Alexander <3
Mest stolt över?
Mig själv. Att jag fick barn och klarade förlossningen så bra. Och Dannes insats under förlossningen, prickfri.
Högsta önskan just nu?

 Att alla ofrivilligt barnlösa får barn.


TACK 2012. 
<3

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du har fått ett myyyyycket efterlängtat barn va? Underbart att läsa.
    Kramar Jeane

    SvaraRadera
  2. Hahaha, tack så mycket! Ja, det är verkligen helt underbart. <3 Dom vet vad dom ska göra dom små för att få en att bli på bra humör.. ;)

    SvaraRadera