söndag 13 januari 2013

Vad har vi styrt med hela vintern?

Det känns som om hela hösten och hela vintern sprang iväg. November som brukar vara en låååång månad började och slutade utan att man ens hann att tröttna på mörkret, regnet och kylan. Längtan efter jul började men man hann inte riktigt LÄNGTA innan det blev julafton och nytt år och nu är det snart slut på januari. Är det för att jag har lillkillen som tiden bara springer? Tiden går fort när man har roligt sägs det ju och det håller jag med om :-) Men den får gärna stanna upp lite, jag vill hinna njuta mer!

Bjuder på lite bilder från vintern:

 Snön föll och det med besked. Härligt, jag gillar mycket snö, speciellt när man bara kan vara hemma och njuta av den :-)
 Milo hade sitt första luciatåg på förskolan. Självklart var moster på plats för att titta och jag var sååå stolt och bölade redan innan det hade börjat. Mosters stora kille som går på förskola och allt  <3
 Vi spenderar mycket tid med mormor <3
 Jag var på julfest med mina kollegor. Först var det tänkt att Alex skulle vara hemma med sin pappa men jag hade ångest hela veckan över att vara utan Alex så han fick följa med. Med facit i hand skulle han nog varit hemma för han var inte på humör och jag minns knappt vad jag åt och hann inte pratas med mina kollegor.
 Alex fick börja smaka lite på fruktpure mm och tyckte det var smarrigt.
 Köpte alldeles för många julklappar igen. Detta är bara mina till familjen så ni kan ju förstå hur många det blev när alla lagt sina under granen hos mamma och pappa. Det tog tre timmar att dela ut så nästa år SKÄRPNING! Men vi är ju snälla varje år .-)
 Alex började sova i sin egna säng. Jag la min t-shirt bredvid så han kunde sniffa mamma om han saknade mig. Jag låg ju nu cirka 20 cm därifrån :-) Kanske jag som skulle haft hans tröja att sniffa på vid närmare eftertanke ;-)
 Jag och Danne firade 5 år som förlovade och han kom hem med fin present till mig <3
 Vi tog med Milo på pulkatur och "desto fler desto roligare" stämmer verkligen!
 Man blir trött av att leka ute så Milo och Gismo tar igen sig lite :-)
 Nyårsafton och jag var sååå tacksam för 2012 och vår lille Alex så det fanns inga ord <3
 Vi firade hos finaste syster i deras urmysiga hus <3
 Fina Alex växer så det knakar!
Vi och syster med familj gick till skogs och grillade korv. Milo "höppade" från alla stenar och Nellie for omkring och rullade i snön och hade the time of her life :-)
 MYS <3

Nu nytt år och jag tror att det kommer att bli ett toppenår!

3 kommentarer:

  1. Mysiga bilder :0) Och jisses va stor han blivit lillkillen! Sååå söt :0)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att tiden bara sprungit iväg denna höst/vinter! Beror säkert på att dagarna går fort med våra små underverk... :-) Vad stor Alex blivit! Riktigt bebisgo :-) Han är lik sin mor tycker jag :-)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Han har blivit så stor nu :)

    SvaraRadera