torsdag 9 juni 2011

Testdag

Idag var det testdag, på ruvardag 15. Ja ni kan ju själva gissa resultatet. NEGATIVT! Besvikelsen finns där men jag orkar knappt bry mig om den. För jag hatar den och jag hatar att den ska få förstöra mitt annars så underbara liv. Jag vill vara glad. Ingen bitter negativ människa. Men jag förvandlas till det, sakta men säkert. Men som sagt: snart orkar jag inte bry mig längre. Men det vet jag ju att jag gör ändå.

Som jag sa så kissade jag ju på stickan imorse. Negativt såklart. Hade inte köpt något clearblue utan använde en sån där billigt sticka, hade ju en kvar hemma. Efter att jag använt den så stoppade jag tillbaks den i förpackningen. Men sen när jag skulle slänga sticka så tänkte jag "Jag tittar en sista gång". Och då var det något lila där. Inget streck direkt men jag reagerade ändå. Men jag tror att eftersom jag knölade ihop stickan så färgade teststrecket av sig. Men ändå, jag blev osäker. Så bad D att köpa med ett nytt test hem, ett clearblue, som jag ska ta imorrn... Är det det här som menas med att hoppet är det sista som lämnar människan?? För visst hänger jag ju på en skör tråd av hopp. Det är nästintill patetiskt juu...

2 kommentarer:

  1. Ja, hoppet är det sista som överger en :) Jag hade också köpt ett till test. Det där med känslor, det pendlar ju hela tiden tyvärr... Bara att hänga med på tåget liksom.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig, jag hade också köpt ett nytt test! Jag tror att det är sunt att inte ge upp hoppet. Jag håller tummarna för ett plus imorgon!

    Kram

    SvaraRadera