onsdag 23 maj 2012

Hos barnmorskan

Idag var vi på Storken för att göra tillväxt-ultraljud samt träffa barnmorskan för prover och mäta magen.
Ultraljudet såg fint ut och lillkillen väger nu 1822g. Han är alltså i lagom storlek, inte alls så stor som han verkat förut men inte heller för liten. Hjärtat tickade på finfint. Han har dock inte vänt sig utan ligger fortfarande med lilla stjärten neråt. Om tre veckor ska jag tillbaka och har han inte vänt sig då så blir det vändningsförsök. Känns sådär med vändningsförsök. Är rädd att han ska bli väldigt stressad. Men men, han har ju tre veckor på sig att ändra läge. Men känner jag honom rätt så ligger han fint som han ligger och han är ju rejält envis min lille kille. Precis som sin mor :-)


Magen hade vuxit men ligger fortfarande under "normal" kurvan. Dock så var mitt järnvärde väldigt dåligt. Har sjunkit från gång till gång så nu ska jag äta järntablett både morgon och kväll samt folsyra morgon och kväll så får vi se om det blir bättre.

1 kommentar:

  1. Skönt att allt är bra med lille busen :O) <3

    SvaraRadera