måndag 21 maj 2012

Välkommen sommarvärme!!!

Och så äntligen kom sommarvärmen. Igår när jag klev upp och gick ut så var det fantastiskt varmt i luften och jag kunde känna att sommaren var här. Det var något med doften - sommardoft i hela trädgården. Så då väckte jag Danne och och sa"sommaren är här, livet är fantastiskt - det blir frukost ute idag". "Kliv ur din bubbla" muttrade han sömnigt tillbaka. "Allllldrig" kvittrade jag "Come join me". För så känner jag just nu. En ENORM glädje till allt. När värmen kom, så kom energin tillbaka (och kanske järntabletterna gör sitt :-) ) Hur som, energin är här och med den glädjen!
 Uuuuunderbart med frukost i trädgården!
 Girran trivs <3

Efter frukosten bestämde vi oss för att åka upp till storsjön så att hundarna kunde få ta årets första dopp. Och behöver jag säga att Nellie var lycklig?? Oj oj hon hoppade i och sprang runt i vild glädje :-) Underbart att se! 
 Bada är härligt!!
 Hej och hå så skönt att få simma lite! 
 Mina fina <3
 Sen kom två fåglar som inte var rädda om livet. De simmade närmare och närmare...Jag blev allt lite skitnödig får jag nog säga! 
 Sen kom busungen och hans föräldrar på en fika i solen innan grabbsen drog och fiskade
Myspys <3

Denna vecka är det fullt upp! Idag hade vi studiedag så har suttit inne och utvärderat verksamheten hela dagen medans solen lyst utanför fönstret :-( Imorrn är det möte på kvällen, onsdag ska vi på ultraljud och på torsdag firar vi Förskolans dag med en gårdsfest. Sen är det fredag och helg och sen en ny fullspäckad vecka! Men då går tiden fort iallefall :-) 

2 kommentarer:

  1. Härligt att du känner så, du får smitta av dig på oss alla andra som bara är trötta just nu ;O)

    SvaraRadera
  2. Just ja´´, va härliga bilder på hundarna :O)hahahaa, härligt för dom ju, saknar pölen här borta, den va så bra, va ju vårann pöl ;O)

    SvaraRadera