lördag 19 maj 2012

Veckovild

Har verkligen ingen koll på vilken dag det är. Är ju långledig så idag när jag trodde att det var söndag så är det ju bare lördag :-) Tjooohooo

Är underbart att vara ledig och slippa alla måsten och ska (och vill). Det senaste året har jag gått all in på jobbet och lite till och jag har verkligen tyckt att det varit roligt och utmanade att vara arbetslagsledare och vara med och utveckla verksamheten, ta fram dokument och träffa skolverket osv. Men nu känner jag att energin inte finns där. Och såhär inför sommaren så händer ju allt på en gång. Alla avslutande samtal med barnens föräldrar, utvecklingssamtal, avslutande möten i arbetslagsledaregrupper, skriva kvalitetsrapport, gårdsfest, avslutande resa för 5åringar, avslutande utflykt för alla skruttar och lite mer möten. Så FULLT UPP med andra ord. Och allt detta ska hinnas på mindre än 4 veckor. Det gör mig liiiite smått stressad känner jag. Därför är lite ledighet välkommet mitt i allt för jag behöver vara hemma och bara vara och ladda min batterier.

Igår hade vi en "bara vara" dag. Vi startade med en lång frukost där vi pratade om vad vi skulle hitta på. Sen åkte vi in till stan för att handla lite. Efter det blev det en fika hos mor och far. Sedan rensade vi ur garaget och satte upp hyllor och sedan grillade vi. En underbar dag i mitt tycke. När vi hade tänt grillen och satt där i solen var jag så lycklig. Då insåg jag att jag snart har allt jag velat ha här i livet. Det var nästan skrämmande. Jag har en underbar familj som alltid finns där för mig, en karl som jag älskar över allt annat, mina fina hundar och en liten kille i min mage <3 Lyckan kommer bara vara större när jag har min lille son i min famn <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar