tisdag 10 juli 2012

Babytickern säger 6 dagar kvar...

6 dagar kvar och nu börjar det bli allvar. Lillkillen kan ju komma närsom. I söndags kväll hade jag lite molande värk i magen, lite som svag mensvärk, och så brände det i bröstvårtorna och jag fick en fruktansvärd halsbränna. Då trodde jag nästan att något var på gång. Men efter några timmar mådde jag som vanligt igen och har efter det inte känt något annorlunda.
Tänker inte så jättemycket på förlossningen. Det kommer att göra ont som fasiken, säkert mer än vad jag föreställer mig men det känns inte alls jobbigt. Jag längtar alldeles för mycket efter honom så det får göra hur jävla ont det vill (säger jag nu ja men vi får väl se om jag är lika positiv när värkarna drar i gång). Hur som haver, han ska ju ut och jag väljer att bara ta lustgas och ingen annan bedövning. Vet inte om det är ett bra drag med tanke på min låga smärttröskel :-)
Lilla killen, du får gärna komma nu - Vi längtar ihjäl oss efter dig <3

Igår hann jag med mycket. På förmiddagen hade jag fikabesök av Jenny. Mycket trevligt att sitta och gagga lite strunt :-) 
 Jag har också påbörjat lillkillens fotoalbum med bilder från ultraljuden och på min växande mage.
 Det blev en promenad i skogen.

 Till slut blev det bad för hundarna.
 Jag, som inte brukar vilja bada, var såå sugen. Vattnet var underbart skönt men jag fick nöja mig med att doppa fötter och ben.
 Danne och Nellie simmade.
 Syster och R fick sitt nya hu idag så vi var där en sväng och tittade.
 Milo hittade roliga saker i boden.
 Em i sitt nya hus med dubbeldörrar :-)
 Milobus var mäkta nöjd med sin stora trädgård och visade runt morfar.
Sen blev det hem för att grilla och sen skrapade älsklingen klart garaget. Idag eller imorrn kan vi påbörja målandet med grundfärg.

2 kommentarer:

  1. 6 dagar, det är helt galet :O)! Och jag måste bara säga, bra uppdatering sötnos! ( man kan ju inte bara gnälla ;O) hihi) Gulligt hus Emha! / jenny

    SvaraRadera
  2. Tack för fina fina ord hos mig!
    Nu är det inte långt kvar, spännande är det.
    Kom ihåg att andaaaaas!
    Stor kram till en fin dam!

    SvaraRadera