lördag 14 juli 2012

Barnmorskan

Igår var vi hos barnmorskan. Fick träffa en ny igen då de andra har semester så nu har jag gått igenom hela styrkan. Och hon igår var superbra! Väldigt glad och trevlig. Iallafall.. Magen mätte 34,5 och blodtrycket 100/60. Vi lyssnade på lillkillens hjärta som lät fint och då började han stöka omkring därinne och pulsen for upp som bara den.
- Jättebra sa barnmorskan, det  visar att det är en frisk och pigg liten kille!
- Pigg? sa jag, han har ju varit så stillsam så vi trodde det var en liten tröttis.
- Min yngsta var väldigt stillsam i magen men han var vildast av de alla, sa barnmorskan.
- Okej, då blir han lik sin kusin då sa jag.
Såå kanske det blir en till liten huligan i familjen! :-)
Lillkillen låg väldigt långt ner så förhoppningsvis vill han komma ut snart. Man ska VILA IN förlossningen sa barnmorskan. Förr sa de att man kunde få igång förlossning med promenader eller dammsuga som en galning men bm menade att det var mest effektivt att vila in den.
- Ligg på soffan och käka praliner så ska du se att han kommer!!!
Det låter väl toppen?? Så istället för att fara omkring så ska jag nu vila och njuta av livet.

Vecka 40 (39+5) 




Efter vi hade varit hos barnmorskan så tog vi en tripp i trädgårdsföreningen där vi även tog en fika och njöt av vädret och varandra <3 





4 kommentarer:

  1. Haha kusinligan = huliganligan ;-) Det kanske är så att Milo egentligen är lugnast..? ;-)
    Vilken myspys dag ni haft! Vila och ha det bra <3

    SvaraRadera
  2. Mysigt :O) Men du vännen man ska inte alltid lyssna på bm och bvc ;O) Njut av lugnet men keep going, promenader är alltid bra för att få igånget, jag har provat! + att dom rekommenderar det även på förlossningen där man får gå med en "gågrej" i korridoren osv för att det ska gå "lite snabbare"( jag har dock aldrig gjort det;O)! Nu är det nära, jisses :O)iiiiiiiiiiiii!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt!!!
    Tänkt att nu är det bara 2 dagar kvar. Han kommer när som helst!

    Vila ut honom du. Han kommer snart!

    kram

    SvaraRadera
  4. Ja, den är svår att beskriva den känslan! :) Visst längtar man ihjäl sig som du säger, men självklart finns nojjandet där hos mig också, blandat med lite rädsla och allt annat som säkerligen hör till..
    Det hoppas vi på!! :D Åhhh, det är ju verkligen så nära för oss båda, snart så!

    Kramar!!

    SvaraRadera