tisdag 31 juli 2012

Välkommen Alexander!!!

12 låånga dagar över tiden men när han väl kom så gjorde han det med dunder och brak. Hade värkar hela natten mellan fredag och lördag och ringde därför förlossningen vid 7 lördag morgon. De frågade då hur tätt värkarna kom och hur länge de varade. Jag sa att de kommit med cirka 5 minuters mellanrum hela natten och att de varade i kanske 10-15 sekunder. Det är för kort tid, sa barnmorskan, värkarna ska vara minst en minut. Tjatade iallafall till mig en tid för koll klockan 13 samma dag. Sen tog D tid på hur länge värkarna varade och det visade sig ju att de var cirka 1 och en halv minut långa. Snacka om att jag felbedömt tiden!! Åkte upp strax innan ett för jag hade så täta och onda värkar. När jag kom upp var jag öppen 8 cm. Cirka 2 och en halvtimme senare var min lillkille ute <3
Så nu är jag mamma och D är pappa till världens finaste lilla son  och vi är såå lyckliga <3









Vi lever i vår lilla bubbla just nu och det tänker vi göra en tid framöver för detta, DETTA HAR VI VÄNTAT PÅ <3

16 kommentarer:

  1. Detta har vi väntat på!!! GRATTIS Vad skönt att allt verkar ha gått bra.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Helt underbart! :D

    SvaraRadera
  3. Så underbart och härligt att allt gått bra! Och att du slapp den fruktade igångsättningen! Stort grattis! Vad vägde och mätte den lille godbiten? Åh, nu längtar jag om möjligt ännu mer efter min lilla, BF +2 idag... /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad spännande:-) han vägde 3680 och var 52 lång och alldeles underbar såklart :-) du får skriva en kommenterar sen när din plutt kommit!! Kram

      Radera
    2. Det ska jag absolut göra! Kram Lena

      Radera
  4. Kom på att jag hade en fråga till. Jag har ju tyvärr en jobbig noja att mitt barn ska dö när värkarna sätter igång, typ av stress eller för att den trycks ihop av sammandragningarna och är för svag (trots att jag vet att det är ett naturligt förlopp). Men jag undrar, kände du din pojke röra sig mellan värkarna när de kom sådär tätt som var 5:e min? För när jag har haft sammandragningar/förvärkar tidigare så blir det alldeles stilla i magen sen kan det dröja innan jag känner av barnet igen. Är rädd att jag nojar ihjäl om jag inte känner nåt mellan värkarna. Hur var det för dig?? /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag kände honom inte mellan värkarna! Jag förstår dig, vi nojjar lika mkt och det är en lättnad när de är ute ska jag säga trots att set är underbart att vara gravid! När är det dags för er? Kram

      Radera
    2. Okej, vad skönt att höra att det inte behöver vara nåt på tok om man inte känner bebisen mellan värkarna! Det var dags för oss i söndags den 29/7 men ingen bebis än och inga känningar över huvudtaget... :( Tack för ditt svar och jag längtar verkligen till att slippa oron när hon är ute! Grattis igen till er utsöta lille son! Kram Lena

      Radera
  5. Å va fina ni är! Vilken lycka!! :'0) ~~<3

    SvaraRadera
  6. Han är gudomlig och ni fina föräldrarna lyser av lycka och stolthet. Lycka! <3
    Jennie

    SvaraRadera
  7. Jättestort grattis till er!!!!
    Vad jag har väntat på din uppdatering.
    Han är så fin er lilla Alexander :-).
    STora kramar till er!

    SvaraRadera
  8. Och jag är världens lyckligaste moster!! <3

    SvaraRadera
  9. Vilken fin liten kille! Stort grattis till er alla :-)

    SvaraRadera
  10. Välkommen lille Alexander och stort grattis till din mamma (och pappa såklart)!!!
    Vilken liten bedårande snuttis!

    SvaraRadera
  11. Åhhhhh!! Vad underbart, Stooort grattis och välkommen fina Alexander! Lycka!! <3 Han är så jätte fin, grattis ännu en gång mamma och pappa!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  12. oj så härligt, detta inlägg har jag väntat på :) Stooort grattis till föräldrarna och välkommen till lilla Alexander! Han är supersöt:) Kram storken&lillaE

    SvaraRadera